1. 1. 2008

1. kapitola S kým budem žiť a prečo?

Znepokojene sa hniezdil na stoličke. Od príchodu z Rokfortu mal akési zlé tušenie, že zverenie do pestúnskej starostlivosti nebudú chcieť povoliť. Požiadal Weasleyovcov, aby ho prijali do domu. Ron mu sľúbil, že zariadi, aby mohol u nich bývať počas celých prázdnin. Nechcel viac žiť v sirotinci pod prísnym dozorom vychovávateľov.

„Mrzí ma to, Potter, ale musíte tu ešte nejaký čas zostať. Weasleyovci boli pre vás naozaj vhodnou rodinou a urobili sme všetko, aby bolo vyhovené ich žiadosti, ale prišiel nám naozaj znepokojujúci list,“ pomerne objemný riaditeľ sirotinca rozvinul kus pergamenu.

„Vôbec vám nerozumiem. Nemám žiadnu rodinu, ktorá by mohla mať o mňa záujem. Dursleyovci by si ma k sebe nevzali a pravdupovediac o to ani nestojím,“ po celý čas hľadel na svoje topánky. Bol hrozne nervózny, rozbité okuliare sa mu neustále šmýkali.

„Nie, chlapče. Dursleyovci nie sú v tomto prípade vôbec problémom. Tí ľudia sa od vás úplne dištancovali. Okrem toho s nimi nemáte nič spoločné. Zajtra po vás príde vaša matka a presťahujete sa k nej. Predložila nám všetky potrebné dokumenty, vrátane vášho rodného listu a ďalších náležitostí,“ vážne vyhlásil starší muž.

„NIE? Vy ste sa musel zmýliť. Volám sa Harry James Potter a moja matka Lily Potterová je už dávno mŕtva. Určite nemôže vstať z hrobu a bývať so mnou, to je skrátka nereálne. Tým som si istý,“ neveriacky poznamenal chlapec.

„Chvíľu mlčte a nechajte ma prečítať vám ten list. Hneď všetko pochopíte, keď sa to dozviete. To menu už nesmiete používať, nepatrí vám. Nuž začnime pekne od začiatku, príliš sa ponáhľam a vy ste zo mňa čoraz viac zmätený. Možno bude lepšie, keď si to prečítate sám,“ vložil mu do rúk vyrovnaný list.

„Nie, myslím, že na to nebudem mať dostatok síl. Radšej mi to poriadne vysvetlite, lebo už vôbec nič nechápem. Ak Lily nie je moja matka, prečo som tu?“ nedokázal tomu uveriť a vôbec sa mu nechcelo čítať. Bol príliš rozrušený.

„Vaša matka sa volá Helga Evansová. Nemá nič spoločné s rodinou Lily Evansovej, zdôrazňujem, že ide len o zhodu mien. Ako malá prišla o oboch rodičov a dostala sa na ulicu. Nemala strechu nad hlavou a dlhšiu dobu sa túlala. Keď otehotnela bola veľmi chorá a hrozilo, že zomrie. Podľa toho listu, ktorý držíte v rukách sa zoznámila s Potterovcami. Mladá Lily Potterová bola aurorka a počas jednej akcie prišla o svoje dieťa. Helga nemala čo jesť a nemohla si dovoliť vychovávať svojho syna. Chcela mu zabezpečiť lepší život a nepriala si, aby bol v styku zo svojím pravým otcom. Ten muž sa volá Tom Marvolo Riddle. To meno mi vôbec nič nehovorí a predpokladám, že ani vy ho nepoznáte?“ sledoval chlapcove reakcie. Nechcel ho priveľmi rozčúliť.

„Nie, nikdy som to meno nepočul,“ (poznámka: dej sa odohráva pred tým než vstúpil do tajomnej komnaty a našiel denník, takže Harry zatiaľ Toma nepozná:D) nespokojne si rukou prehrabol neposlušné vlasy.

„Ako sa vlastne volám?“ musel sa na to opýtať. Nemohol by zaspať, keby nepoznal svoje pravé meno.

Derek Evans, vaša matka si zatiaľ nepraje, aby ste používali priezvisko svojho otca, aj keď je uvedené v rodnom list. Vraj by to mohlo vyvolať veľký rozruch. Medzi vašimi ľuďmi je veľmi známy, tuším ho volajú... ako to len bolo... teraz si neviem spomenúť,“ podal mu jeho pravý rodný list. Harry nedôverčivo žmúril na kolonku s menom otca.

„Mne je to jedno. Chcem bývať u Weasleyovcov, nebudem žiť so svojou matkou. Nechala ma tu úplne samého. Nechcem ju vidieť!“ roztrhal list, ktorý okamžite prevrátil na ruby celý jeho život.

„Láskavo kroťte svoje emócie a choďte sa pobaliť. Vašej matke upravili pamäť, aby o vás nemala ani potuchy. Urobili to kvôli jej bezpečnosti. Ja nie som čarodejník, ale mám niekoľkých v rodine, preto ich dokonale chápem. Ten muž Lord Volmort vás neustále hľadal a oni nechceli, aby ste boli taký ako on.
Báli sa, že spolu zvrhnete to ich ministerstvo,“ opäť sa pustil do vysvetľovania.

„LORD VOLDEMORT?!“ zdesene zajačal Harry. Po chrbte mu prebehol mráz.

Spomenul si na parazita pod Quirellovým turbanom.

„Áno, presne tak. Tie mená sú veľmi dlhé nikdy si to neviem poriadne zapamätať. Tak nestrácajte čas a choďte sa pobaliť. Vaša matka príde zajtra ráno o ôsmej,“ pokynul mu, aby vyšiel von z kancelárie.