18. 8. 2012

Vulkán III. 4.1/4


Pár: Kirk/Spock, T´Pring a.i.
Varovanie:  18+, academy AU
Obsah: Pokračovanie Vulkánu I a II, James T. Kirk zisťuje, čo všetko obnáša puto s dvomi ľuďmi.
Poznámka: poviedka ešte neprešla  AP.  
Poznámka 2 : Takto približne raz vyzerala naša hodina fonetickej transkripcie. Trochu som to samozrejme prispôsobila na Spocka.
Pre zaujímavosť fonetická transkripcia je  prepis výslovnosti,  čiže prepis hlások zo zvukovej podoby do grafickej. 
Spock sedel na svojím stolom. Trieda bola plná študentov a on ich postupne vyvolával k elektronickej tabuli. Opakovanie fonetickej transkripcie dnes nemal v pláne, ale nemohol sa zbaviť niektorých myšlienok, preto bolo lepšie sústrediť sa na to, ako študenti prepisujú výslovnosť. Aj tak už ostávalo už len pár minút a on sa chcel presvedčiť, koľko toho vie skupina, s ktorou minulý semester nemával hodiny. Svoju pozornosť sústredil na pomerne prešľapujúceho kadeta.
„Dobre, teraz si prejdeme slovo po slove, objasnite prečo ste to tak zapísali... Nezabudnite vyznačiť dôležité miesta...“ vyzval svojho študenta. Mladík očividne neočakával, že dnes ich bude takto skúšať. Jeho skupina však vedela, že si na takéto analýzy viet dosť potrpí. Mladík začal s vyznačovaním slov. Prechádzal ich jedno po druhom. Spock mu položil otázku, kvôli chybe, ktorú tam objavil.
„Ešte raz si pozrite ako máte to predchádzajúce slovo. Niečo vám tam nesedí. Ste si istý, že ste vyznačili všetko?“
Chcel, aby sám prišiel na to, prečo to nemá vyznačené správne. Mienil mu samozrejme pomôcť ďalšou otázkou, pokiaľ to bude nevyhnutné.
„Nie, ja ešte možno...“
Kadet sa chystal ešte niečo dodať, ale bol prerušený príchodom ďalšieho študenta. Väčšina študentov ho poznala ako doktora McCoya. Budúceho lekárskeho dôstojníka. Jeho prítomnosť okamžite vzbudila istú mieru zvedavosti.  
„Komandér Spock, je nutné, aby ste šli so mnou...“
„Hodina ešte neskončila. Sadnite si a chvíľu počkajte, kým dokončíme túto vetu.“
McCoy sa zrejme chystal niečo odseknúť, ale rozmyslel si to, lebo Spock mu venoval jeden zo svojich najprísnejších pohľadov, ktorý ešte stále platil na každého študenta. Sadol si na voľné miesto, nervózne poklopkával rukou po stole a vrhal naňho dosť nepríjemné pohľady, ale nedovolil si protestovať inými spôsobmi.
„Pokračujte...“
„Nie som si istý, čo mám ešte opraviť...“ utrápene priznal kadet.
„Ja si nie som istý, či ste v predchádzajúcom semestri dostali to správne hodnotenie. Máte tam viac chýb, než je prípustné a zdá sa, že ste nevenovali dostatočnú tejto disciplíne. Je nelogické, aby ste tu strácali čas základnými vecami. Sadnite si.“
Kadet sa pomaly vrátil späť na svoje miesto.
Spock vstal a presunul sa k tabuli.
„Predpokladám, že bude vhodné, ak si v rámci tejto disciplíny dáme test z fonetickej transkripcie. Dnes ste veľmi nepresvedčili o tom, že ste tomu v minulom semestri venovali dostatok času. Očakávajte jednu krátku vetu na začiatku budúcej hodiny. A nepodceňujte to. Tento test rozhodne o tom, či vôbec patríte do mojej triedy. Na dnes je to všetko. Môžete ísť. Nabudúce dokončíme aj túto vetu.“
Študenti mimozemských jazykových kombinácií zvyčajne začínali semester  skôr a ako prvý sa museli zahrabať do kníh. Rozhodne to pre nich nebol práve ten najlepší začiatok.
„Čo potrebujete, doktor McCoy?“ bez záujmu sa opýtal Spock.
„Ja nepotrebujem vôbec nič.“
„Tak z akého dôvodu ste ma poctili svojou prítomnosťou?“
„Nemôžem nájsť Jima.“
„Zaujímavé.“
 „Je to vážne. On jednoducho zmizol!“
Spock sa natiahol po svojich veciach. Už nemal žiadne ďalšie vyučovanie. Chystal sa ísť do svojich izieb a venovať sa meditácií. Začínal tušiť, že to bude potrebovať, pokiaľ ešte niekto pred ním spomenie meno Jim.
„To je všetko čo ste mi chceli povedať?“
„Odišiel s nejakým starým Vulkáncom. Hľadal som ho po celej škole. Úplne všade. Nikto o ňom nič nevie. Poslali ste za ním niekoho zo svojej rodiny?“
„Nie je mi známa prítomnosť žiadneho staršieho člena mojej rodiny.“
„Tak s tým niečo urobte! Musíte mi pomôcť ho nájsť. V poslednom čase dokonca nemal ani dobré výsledky na zdravotnej prehliadke. Neviem, čo sa to s ním deje, ale vy ste určite ako vždy kľúčom ku všetkému.“
„Neviem kde je.“
„Tak to zistite. Máte spolu predsa to spojenie.“
„Od istého času blokujem spojenie medzi mnou a Jamesom Kirkom.“
Dal jasne najavo všetkým, aby Jima nechali na pokoji. Nechcel, aby ho v škole niekto otravoval. Urobil to jednoduchým spôsobom. Povedal im pravdu. Povedal im, čo všetko ich ešte čaká a aké rozhodnutia spočívajú na jeho pleciach. Bolo by len logické, že sa stiahnu a počkajú si na konečný výsledok.
Po poslednej návšteve jeho matky mu T´Pring naznačila, že Jim bol kvôli niečomu veľmi smutný. Nechcel, aby sa niečo také opakovalo. On sám si odopieral prístup k jeho myšlienkam.  Nechcel, aby jeho partner vedel o istých veciach, ktorými sa zaoberal až príliš na to, aby ostali pred ním utajené v prípade priameho spojenia. Nemohol Jimovi povedať, čo sa deje, lebo ani on sám s tým ešte nebol vnútorne vyrovnaný. Na niečo také ho ani logika nedokázala pripraviť.