23. 12. 2012

Jeho husle







Pár: Sherlock Holmes/John Watson 
Obsah: Johna zo spánku prebudí zvuk huslí... 
Poznámka: AP kontrola bude doplnená.
 

 PRAJEM VŠETKÝM PRÍJEMNÉ PREŽITIE VIANOČNÝCH SVIATKOV. (A nezabudnite zanechať darčeky v podobe komentárov, pokiaľ teda chcete :) 

PS: tak som bola na tom Hobitovi. (Martin bol zlatý. Hneď mi samozrejme napadlo, že by sa hodil do slashu aj ako Bilbo. Skrátka si nemôžem pomôcť no.)



Pieseň huslí. Počul ako ho prebúdza zo spánku. Odvádza ho ďalej od hranice nepokojných snov. Príjemná, upokojujúca melódia... Pripadalo mu takmer ako včera, keď Sherlock hral tú pieseň. Oslavovali Vianoce, spolu s pani Hudsonovou a VŠETKO BOLO V PORIADKU. Teraz tá istá pieseň znela tak trochu nepatrične, sviatky boli ešte ďaleko a Sherlock bol navždy preč. Horkosť toho pocitu sa usadila hlboko v ňom. Ten istý Sherlock, ktorý pre nich hral, stál na streche a hovoril mu niečo, čo bolo preňho nepochopiteľné.
Pieseň zaznela bližšie. Dvere sa pootvorili. John pocítil na tele chladný závan vzduchu. Niekto ho nešetrne vymotal z prikrývky.
„Čo...“
„Ahoj, John.“
Srdce sa mu od ľaku takmer zastavilo. Okamžite otvoril oči. Nad Sebou videl stáť vysokú postavu. Mala v rukách husle a neisto si ho premeriavala.
„Sher...SHERLOCK?“
„Dýchaj, John,“ pripomenul mu detektív a dobre urobil, lebo počas toho ako naňho civel na túto ľudskú činnosť celkom zabudol.
„Ako? Ako? Pre...“ vyjachtal prekvapene. Privrel oči, opäť ich otvoril a Sherlock tam stále bol. Pocítil náhly príval adrenalínu, srdce mu bilo tak prudko, tak silno ako ešte nikdy predtým.
Sherlok opatrne odložil husle a sadol si k nemu.
„Všetko ti vysvetlím, ale teraz sa hlavne upokoj. Chcel som ťa na svoj príchod trochu pripraviť, tak som ti zahral. Myslel som si, že spoznáš môj štýl hry...“
John ho schmatol za obe ruky. Chvíľu ho pevne stískal a nič nevravel. Potom ho náhle pustil, dotýkal sa jeho tváre, vlasov, pier, neprestával, nemohol sa toho nasýtiť.
„Spoznal som, ale myslel som, že sa mi to len sníva. Ty si... Si v poriadku a mne si nič nepovedal... Mne si vôbec nič nepovedal...“
„Mrzí ma to...“
Mladý detektív dlho neotáľal, objal svojho priateľa, nechal ho oprieť sa oňho. Doprial mu pár minút na spamätanie. Neisto ho hladil po chrbte a na krku cítil jeho zrýchlený dych. Jeho partner sa celý chvel.  
„Hnevám sa na teba. Mal si mi to hneď povedať... Nevieš si predstaviť, čo som prežil, keď som ťa tam videl. Ja nedokázal som robiť nič. Po celý čas som to mal pred očami. Ty v kaluži krvi... Nemal si pulz, nemal si...“
„Nechcel som ti ublížiť, John. Musel som Moriartyho pozornosť odlákať od teba. Nechcel som, aby sa k tebe dostal. Nemal by zľutovanie...“
„Áno, to chápem, ale aj tak... ja neviem, potrebujem čas, aby...ale som rád, že si sa vrátil. Som rád, že si v poriadku.“
Sedeli tam spolu prepletení v objatí a počas tých pár  minút,  v ich svete nezáležalo na ničom inom.


koniec cyklu (nebojte sa budú aj ďalšie (snáď)