6. 2. 2013

3.2./4.4





Fandom: Star trek 2009
Obsah: pokračovanie všetkých Vulkánov. Začína posledný semester, ktorý Jim strávi na akadémii... Odohráva sa týždeň po vsuvke Romulus.
Poznámka: Kapitola prešla  čiastočnou AP.





„Kadet Kirk, ďalší termín vám povolím, ale musím vás dôrazne upozorniť, aby ste sa nepokúšali akýmkoľvek spôsobom porušiť poriadok akadémie.“
Nebolo to práve to najšťastnejšie riešenie. Spock sa okamžite prepol do profesorského režimu. Čo rozhodne neprospievalo ich predchádzajúcemu rozhovoru.
„To ti nemôžem sľúbiť.“
Nechcel, aby ho karhal ako nejakého malého chlapca. Ani sám nevedel, čo vlastne od neho potreboval počuť, ale bol si istý, že to čo práve teraz povedal to nebolo.
„Mali by ste sa zamyslieť nad svojou budúcnosťou v hviezdnej flotile...“
„Nie som jediný, kto porušil pravidlá. Nezabúdaj na to...“ chladne mu pripomenul Jim. Nepáčilo sa mu, že partner s ním začal hovoriť takýmto spôsobom, akoby si boli úplne cudzí, úplne sa pred ním uzavrel. Cítil, že sa už natoľko nedotýka ich puta.
„Nikdy nebudem popierať to, že v tomto prípade som sa nezachoval správne. Som si vedomý svojho profesionálneho zlyhania..“
„Ľutuješ to, že...“
„Nie, Jim.“
Pokúšal sa nedať najavo ako sa mu po tých slovách uľavilo. Napriek tomu, že niektoré veci mu nemohol povedať boli tu aj iné, ktoré ako sa zdá pokojne vysloviť mohol. A on chcel vedieť čo cíti, aj napriek tomu, aký mal na tieto veci názor.
Už sa nikdy nedozvedel, či by sa ich počiatočná hádka náhodou nezmenila na niečo omnoho príjemnejšie.
Jim cítil ako mu zavibroval PADD. A nebol jediný, kto práve dostal správu. Spock takisto siahal po tom svojom.
Okamžite dones svoj zadok na ošetrovňu! Leonard McCoy.
Rozhodne to nebolo nič dobré. Podpísal sa celým menom a nie prezývkou. To znamenalo, že ho čaká niečo mimoriadne nepríjemné.
„Budeme to musieť odložiť na neskôr. Mám sa hlásiť u doktora.“
„Mňa si tiež zavolal. Je to, čo mi napísal nejaká metafora?“
Jim si prečítal správu, ktorá bola určená pre jeho profesora. Bola taká istá, ako tá, ktorá prišla jemu.
 „Kostra to zrejme nechcel napísať takto aj pre teba, ale v celku to, že máme prísť na ošetrovňu. Nič viac by som za tým nehľadal.“
Za iných okolností by si myslel, že si jednoducho pomýlil čísla a z nejakého dôvodu do poslal až dvakrát, ale keďže obaja mali isté záležitosti na ošetrovni, pokojne tam mohli ísť spolu.
„A čo ten zadok?“
„To je len taký slovný obrat,“ radšej to nechcel priveľmi rozvíjať, aby svojmu kamarátovi nenarobil problémy.
Obaja prešli k výťahom a chceli sa čo najkratšou cestou dostať na ošetrovňu. Študenti na nich hľadeli a šepkali si, čo už bolo naozaj bežnou rutinou.
Vo výťahu sa im obom objavila tá istá správa.
KDE TRČÍŠ!
Tentoraz bez podpisu.
Spock mierne nadvihol obočie, ale nijako výrazne na to nereagoval.
Budúci kapitán však svojmu kamarátovi pre istotu odpísal.
Kostra? Prečo píšeš to isté, čo mne aj Spockovi? Uvedomuješ si, že si mu práve prikázal, aby svoj zadok dostal...“ JK.
Nedostal odpoveď, ale už len to mlčanie rozhodne o niečom svedčilo. Keď sa obaja konečne dostali k doktorovi, rozpačito krútil hlavou a nevyzeral vôbec dobre.
„To nepatrilo vám. Ospravedlňujem sa za svoje správy...“ neochotne obrátil pozornosť k Spockovi, ktorý si z toho nerobil ťažkú hlavu. Jim mu to už vysvetlil a on jeho vysvetlenie prijal.
„Ospravedlnenie prijaté. Prečo ste nás volali, doktor?“
„Bude lepšie, ak pôjdete so mnou...“
Zaviedol ich do izby, ktorú už obaja dôverne poznali. Očakávali, že na posteli nájdu T´Pring, ale namiesto toho ich očakávalo prázdne lôžko.
„Čo sa deje, Kostra? Snáď nie je...“ niečo také by určite cítil. Siahol na puto s ňou, ale necítil nič. Nebolo tam už viac nič, ani za tou stenou ani nikde inde. Očakával, že ak by k niečomu takému došlo pocíti bolesť, ale nateraz bolo všetko prázdne, okrem puta so Spockom, ktoré sa okolo neho takmer láskavo ovinulo.
„Je mi to veľmi ľúto. Očakávali sme, že to dokáže s vašou pomocou zvládnuť...“
„Čo sa stalo?“
„Náhle upadla do bezvedomia. Pokúšali sme sa ju prebrať, ale nepodarilo sa nám zabrániť...“
„Prečo som nič necítil?“
„Neviem, Jim.“
„Zrejme sa stihla odpojiť od našich myšlienok skôr než...“ ani preňho nebolo ľahké niečo také vysloviť.
„Kedy sa to stalo?“
„Asi pred tromi hodinami...“
„Prečo nám to hovoríš až teraz?“
„Mrzí ma to, Jim, ale ani jedného z vás som nemohol zohnať. To preto tie správy, už som si myslel, že sa aj vám niečo stalo. Nebol som si istý, aký dopad na vás bude mať to puto...Nevedel som, že vás odpojila...“
„Chceš nám ešte niečo povedať?“
Jim si zložil hlavu do dlaní. Mal jej pomôcť. Mal niečo urobiť. Prečo sa pustila ich puta. Možno, keby to neurobila, ešte by...
„Potrebuješ niečo na upokojenie...“
„Nie, len žiadne ihly.“
„Dobre, tak si aspoň sadni a vypočuj ma. Nie je to všetko, čo som vám chcel povedať...“
Nechcel si sadnúť, nemal o to záujem, ale aj Spock na tom trval, tak si napokon sadol čo najďalej od prázdneho lôžka.
Kostra priniesol na kolieskach niečo, čo pripomínalo menšiu nádrž. Vo vnútri sa niečo pohybovalo. Bolo počuť tiché pulzovanie. A monitor pripevnený na tej veci sledoval dve srdcia, ktoré pravidelne bili.
„T´Pring sa nám zachrániť nepodarilo, ale mali sme dostatok času na to, aby sme deťom zabezpečili možnosti na prežitie.“