29. 3. 2013

Dúhový chlapec 4. kapitola 3/3







Pár: Gareth David/John B. (Ianto Johnes/Jack Harkness z Torchwoodu)


Varovanie: 18+, ostatné veci ešte bližšie nešpecifikované, ale rozhodne vzťah poručník/zverenec !


Obsah: Gareth David L. (17) žil už od narodenia v detskom domove, jeho matka ho opustila, otec sa vzdal rodičovských práv a nikdy ho nenavštevoval. Bol rovnaký ako všetky tie ostatné deti, ktoré sa stali súčasťou systému. Pred  dvomi rokmi sa však objavil muž, ktorý sa stal jeho poručníkom, a on sa akosi nevedomky stal súčasťou života toho bohatého a privilegovaného muža.


 Poznámka: Nálada sa mi zlepšila, neviem či je to tým, že som doma a že som pokročila v seminárke, tá filozofia existencie vyzerá fakt zaujímavo. :D,alebo žeby to bolo tým, že popri písaní pozerám Junjou romantica? Neviem, nuž ale hlavne, že mi je dobre. To je základ.

Izba mladého pána sa čoskoro zmenila takmer na výtvarnú dielňu. Keďže veci určené na vytvorenie plagátika do školy boli akosi rozmiestnené úplne všade.
Gareth sedel na posteli a pomáhal Lucy pri strihaní akýchsi ozdobných kvietkov, ktoré mala rozdávať po triede.
Boli nakreslené pomerne pekne, ale šlo o zložitý vzor, preto mu chvíľu trvalo, kým sa mu podarilo zapraxovať natoľko, aby kvietky držali ten správny tvar. Vystihnuté kúsky podal Lucy ona vylepšovala konečnú podobu. Práca im šla od ruky, už mali väčšinu z nich hotové.
„A čo dáš chlapcom?“
„Všetci ich dostanú. Dievčatá ružové a červené, chlapci modré a zelené... Bude to taká aktivita...“
 „Aha. Chápem... Sú veľmi pekné. Môžem si jeden z nich nechať?“
„Jasné, vyber si, ktorý chceš, ale až neskôr. Teraz ešte musím dokončiť hlavnú časť projektu...“
„O čom budeš rozprávať?“
„Prekvapivo o rodine. Je to zvláštne, ale vyšla na mňa taká téma a nedá sa nič robiť. Aj tieto kvietky sú na to určené ako darček pre členov rodiny. Doprostred by si každý mal napísať pre koho je kvietok určený... Je to taká milá pozornosť. Môžeš ho dať pánovi B ak chceš...“
Gareth na ňu chvíľu zarazene hľadel.
„Myslíš, že pán B je naozaj moja rodina?“
„Samozrejme. Vždy, keď vás vidím spolu, je jasné, že to už nie je žiadna hraná starostlivosť. Už k sebe patríte.“
„Nie som si istý. Niektorým veciam ešte stále nerozumiem. “
„To nevadí, v každej rodine sú tajomstvá, tá vaša predsa nemôže byť výnimkou.“
„Tak dobre. Myslím, že máš pravdu, ale vezmem si dva kvety a jeden dám aj tebe, aj ty si moja rodina. Bolo by skvelé, keby si tu mohla s nami ostať. Možno by si nás prinútila dívať sa na veci inak.“
„Stalo sa niečo o čom neviem?“
„Nič.“
„Gareth, mne to môžeš povedať...“ presviedčala ho.
Takmer si zastrihol do prsta nožnicami, keď sa pokúšal predstaviť si, že jej niečo také povie. Rozhodne nebol až natoľko vyspelý, aby sa chválil s tým, že v podstate, žiadal svojho poručníka, aby sa s ním vyspal.
„Nič vážne. Len sme sa včera trochu nezhodli.“
„To nevadí. Pôjdeš za ním a urovnáte to spolu.“
„To je dosť možné, ale tiež by ma zaujímalo o čom ste spolu hovorili s doktorom Simonom?“
Lucy chvíľu mlčala, ale napokon sa odhodlala k tomu, aby mu to povedala.
„Tomu neuveríš. On mi sľúbil, že mi pomôže s mojím problémom. To vieš moja tvár tá popálenina a tak... Povedal, že sa s tým dá niečo robiť, že ak to budem chcieť tak...“
Niečo také od neho rozhodne neočakával. Nezdalo sa, že by doktor Simon trpel akoukoľvek náklonnosťou k cudzím deťom. Kvôli nej sa však zdržal akýchkoľvek komentárov. Chcel, aby bola šťastná, aby ju netrápili veci spojené z vzhľadom. 
„Uvidíme, či pristúpi aj k činom. Je to zvláštny človek.“
K ničomu ďalšiemu sa už nedostali, lebo začuli ako niekto zaklopal na dvere.
„Áno?“ ozval sa Gareth.
„To som ja, George.“
Bol to hlavný ochrankár pána B. Rozhodne osoba, ktorá bola v dome najviac rešpektovaná, čo sa týkalo bezpečnosti.
„Vstúpte.“
Dvere sa otvorili. Stál v nich starší muž, pomerne drsného vzhľadu, bol bývalým vojakom a bol zastrašujúci svojím vlastným spôsobom.
„Čo potrebujete, George?“
„Pán B... vás chce vidieť... Očakáva vás v pracovni...“
Akékoľvek predsavzatia týkajúce sa zmierenia medzi nimi to definitívne ohrozilo. Nepáčilo sa mu, že za ním poslal zamestnanca, ktorý mu niečo doslova prikazoval.
„Povedzte mu, že teraz nemám čas...“ veľavýznamne ukázal na kopu farebného papiera, dorábajúcich sa kvietkov a temperových farieb, ktoré ešte ani zďaleka nesplnili svoj účel.
„Je to súrne. Poďte so mnou, pane...“
„A čo ak nie?“ opýtal sa sladko.
Vedel, že sa zahráva s ohňom, keď si dovoľuje takto sa zahrávať so želaniami svojho poručníka, ale rozhodne mu chcel dať pocítiť, že si s ním nebude robiť, čo sa mu zachce.
„To je všetko čo som vám chcel povedať. Ak náhodou zmeníte názor, nájdete pána v pracovni...“ pripomenul mu, akoby to už dávno nevedel.
„Nemám čas,“ zopakoval neoblomne.
Vrátil sa späť k strihaniu kvietkov a viac mu nevenoval pozornosť. Ochrankár za sebou len potichu zavrel dvere.
„Možno by si mal ísť. Môžeme to dorobiť aj neskôr...“
„Nie, teraz za ním nepôjdem. Neprídem vždy, keď to on bude chcieť...“ tvrdohlavo pokrútil hlavou.
„Potrestal ťa už niekedy?“ zaujímala sa.
„Občas sa pohádame, ale nikdy som nedostal po zadku, ak sa pýtaš na niečo také...“ hlesol potichu.
„Ale kvôli takým hlúpostiam by to neurobil, vtedy som urobil niečo omnoho horšie...“
„Naozaj? Nikdy si mi o tom nerozprával. Ja vlastne ani neviem, kedy presne požiadal o opatrovníctvo. Pamätáš si predsa, že som vtedy mala mononukleózu a bola som v nemocnici... Sľúbil si mi, že mi raz povieš, ako ste sa ehm... spoznali, v detskom domove sa povrávalo, že sa hneď v prvú noc niečo stalo...“
„Tak trochu to s tým súvisí...“
„Keď som bol v tomto dome prvú noc, akosi som to nevydržal a ušiel som...“
Spomínal si na to, ako utekal, blúdil po neznámom priestranstve,  najbližšie domy boli vzdialené, lebo pán B býval takmer na samote, bola tma a on sa tam napokon stratil. Bolo mu zima, blúdil stále do kruhu a nevedel, akoby sa odtiaľ mal dostať.
Až po dlhšom čase, keď zmorený sedel na okraji cesty sa tam objavilo auto. Bol skrehnutý takmer na kosť a bolo mu jedno o koho ide, až kým nepocítil ako ho niekto rozhodne veľmi silno schmatol za ruku.
Zadíval sa do očí toho muža, u ktorého mal bývať. Pán B ho okamžite odviedol do auta a požiadal šoféra, aby ich odviezol domov.
V teple ho začínalo všetko bolieť, rozhodne najviac nohy, lebo si ani nevzal poriadne čižmy a vonku bolo plno snehu.
„Čo si myslíš, že robíš?“
Ten prísny pohľad ho vyvádzal z miery. Nevedel, akoby mal odpovedať.
„Nechcem u vás bývať. Nechápem prečo ste trvali na tom, že to musím byť ja, keď som vám povedal, že nemám záujem...“ drmolil dookola stále to isté. Nechápal, prečo mu v detskom domove hovorili, že je to preňho taká skvelá príležitosť, už nechcel ďalšie sklamania, nechcel na nikoho robiť dojem.
„Tieto veci si mal najprv prebrať so mnou. Nenapadlo ti, že do centra je to ďaleko a uprostred noci sa ti môže niečo stať?“
„Nie, na to som vôbec nemyslel.“
„Budeš mať čas o tom dôkladne popremýšľať. Viem, že je všetko pre teba teraz ešte nové, ale časom si zvykneš. Chce to len čas.“