29. 9. 2013

Dúhový chlapec II. 3. kapitola 1/3






Pár: Gareth/John
Varovanie: 18+, vzťah adoptívny/otec a syn, nestabilný vzťah
Obsah: Pokračovanie Dúhového chlapca. Je to len doplnenie k poviedke Dúhový chlapec I. 
Hodnotenie.
Poznámka: dnes trochu dlhšia a akčnejšia časť, ale musí to tak byť, keďže sa dostávame do polovice poviedky. 
Najbližšiu aktualizáciu očakávajte až na budúci víkend. Cez týždeň sa nedá nič, tak mi to vychádza, takže všetko bude presunuté na víkend.  
Hodnotenie a komentáre, prípadne akékoľvek iné postrehy, pokojne môžete ak chcete vyjadriť prostredníctvom blogových prostriedkov, ktoré vám tu ponúkam. 
 




Rozišli sa do svojich izieb, keďže bolo už naozaj dosť neskoro.  Chvíľu sa ešte motal po  tej svojej a robil isté úpravy, aby to vyzeralo tak, že v posteli naozaj spal. Potom prešiel do tajných chodieb až do spálne, ktorú zdieľal s partnerom.
John už sedel na posteli, pohľadom prešiel po jeho nahej hrudi a tešil sa na to, že sa k nemu bude môcť pritúliť. Mal náladu skôr na nežnosti, chcel sa s ním viac maznať a užívať si jeho blízkosť. Sadol si k nemu, schúlil sa do jeho objatia a chvíľu zasypával jeho hruď drobnými bozkami. Všimol si novú jazvu.
„Kedy sa ti to stalo? Prečo o tom neviem...“  opatrne sa jej dotkol.
Spomenul si, ako veľmi sa tešil na to, že otec ho uvidí preberať diplom. Chcel, aby bol počas tejto dôležitej chvíle s ním. Tak trochu sa obával, či to vôbec stihne, uľavilo sa mu, keď ho uvidel sedieť medzi pozvanými spolu s Lucy, ktorá si takisto nenechala ujsť to, ako sa z jej brata stal čerstvo vyštudovaný doktor.
„Mal som menší problém, pár dní pred promóciami...“ priznal neochotne.
„Tak to preto si bol taký bledý, keď si prišiel. Tvrdil si, že je to len chvíľková slabosť.“
Keď mu prišiel pogratulovať a objať, pripadal mu tak trochu zoslabnutý, ale myslel si, že je to len kvôli pracovnému rozvrhu, ktorý mal dosť nabitý kvôli tomu, aby si preňho urobil čas. Chcel sa s ním vtedy pozhovárať, ale bolo tam príliš veľa ľudí.
„Mal som po menšej operácii a nebolo mi dobre, ale nemohol som si nechať ujsť tvoj veľký deň.“
Pán B si ho tisol k sebe, hladkal ho a maznal sa s ním, tak ako si to prial.
„Mal si mi to povedať. Postaral by som sa o teba, nešiel by som sa zabávať so spolužiakmi a venoval by som sa len tebe... Už je to v poriadku? Čo sa ti to vlastne stalo?“ obzeral si ho skúmavým okom lekára, no nenachádzal žiadny vážny problém na jeho tele, skôr mal chuť robiť iné veci, ako len obyčajné vyšetrenia.
„Práve preto som ti to nepovedal. Užívaj si svoju mladosť a všetko, čo k tomu patrí. Nemám právo ťa obmedzovať. Nebolo to nič vážne, len malá nehoda pri práci...“
„Chcem, aby si mi také veci hovoril. Ja rozhodnem o tom, či je to vážne alebo nie. Som aj tvoj lekár, ak to bude potrebné...“
Dúfal, že sa naňho zvládne ešte aspoň chvíľu hnevať, ale nebolo to ľahké, keď bol v jeho objatí a pán B ho začal bozkávať, nepotreboval nič viac. A nebol schopný to teraz len tak nahnevane odstrčiť a trucovať len kvôli tomu, že si isté veci nechal pre seba.
„John, prosím...“
„Ako poviete, pán doktor...“ pošepol mu do ucha.
Usmial sa. Od neho to znelo tak inak, takmer ako niečo viac než len obyčajný titul. On chápal, čo to potom všetkom preňho znamená.

§§§
„Musíš do práce?“ vrhal smutné oči na svojho partnera, ktorý mal na sebe jeden zo svojich najlepších oblekov.
Gareth bol ešte stále nahý, rozvaľoval sa na posteli, čítal knihu a občas nakukol do mobilu. Bolo ešte dosť skoro. Užíval si svoje prázdniny a pokúšal sa nemyslieť na nič iné len na to, čo všetko by mohli ešte spolu robiť.
„Dnes máme dôležitú poradu, presunul som to na ráno, aby sme mohli byť neskôr spolu.“
„Takže si pôjdeme spolu zajazdiť?“
„Samozrejme. Ja som pripravený a ty?“
„Kedykoľvek.“
Zámerne sa otočil tak, aby mal pán B dobrý výhľad na jeho zadok a vedel o čo prichádza, keď sa tak neuvážene rozhodol opustiť ich tajné izby.
„Gareth,“ pán B si ešte na chvíľu prisadol k nemu. Rukou mu prešiel po boku, jeho partner sa k nemu nedočkavo privinul.
„Prosím, nechoď ešte...“
„Budem musieť. Lucy, ide dnes so mnou. Bude na mňa čakať a keď sa neobjavím, vyhlási po mne pátranie.“
„Tak dobre, ale keby sa niečo náhodou zmenilo, zavoláš mi?“
John prikývol, Gareth sa díval na to, ako odchádza z ich spálne späť do bežného sveta, kde sa takto k sebe správať nesmeli.
§§§
Neskôr...
 „Pustite ma tam! Musíte ma tam pustiť!“
„Nie, pane. Je to nebezpečné...“ jeden z požiarnikov ho nemilosrdne odviedol čo najďalej od dohorievajúcej budovy.
Gareth sa mu pokúšal vytrhnúť, podarilo by sa mu to, keby vôbec dokázal prinútiť k tomu, aby ho jeho telo začalo poslúchať.  Díval sa na tlejúce trosky, cítil nepríjemný pach spáleniny. Oliver stál vedľa neho, položil mu ruku na plece a stiahol ho ďalej za pásku oddeľujúcu obyčajných ľudí od miesta činu.
Z nejakého neznámeho dôvodu sa hlavnú budovu firmy B zachvátil zničujúci požiar, spôsobila ho explózia, ktorá pôsobila takmer ako malé zemetrasenie. Keď mu zavolali, bol práve doma a pokúšal sa vymyslieť nejaký projekt, ktorý by predložil otcovi, aby ušetril tú nešťastnú nemocnicu. Bola to jedna z podmienok, pán B si ju stanovil včera večer, keď za ním zašli obe jeho deti s týmto obchodným návrhom. Práve sa pokúšal to celé nejako uzavrieť, on skôr riešil tú lekársku stránku Lucy mala prejsť tú finančnú a ešte tam niečo doplniť, chystal sa jej to poslať, keď za ním do izby pribehla ich domáca.
Rozozvučali sa všetky telefóny a čoskoro už bol každý informovaný o výbuchu v hlavnej budove firmy, v ktorom sa vtom čase nachádzali Pán B, jeho sestra Lucy, všetci hlavní akcionári a zamestnanci pobočky.
Zatiaľ mu nevedeli povedať nič o tom, kto vyviazol a kto nie, keďže výbuch budovu takmer zrovnal zo zemou a následný požiar vypukol tak, rýchlo, že budovu stihlo opustiť bez zranenia len pár ľudí. Niektorí boli doteraz nezvestní a medzi takéto  osoby patrila aj jeho rodina. Mal pocit, akoby sa mu zrútil celý svet.
A nedokázal sa upokojiť, potreboval sa tam dostať a zistiť, čo sa stalo s jeho rodinou.
„Poď pôjdeme sa ešte raz pozrieť na miesta, odkiaľ odvážajú zranených...“ požiadal ho Oliver.
„Tak dobre, poďme...“ súhlasil napokon.
Nebol to príjemný pohľad, ale medzi niekoľkými v panike pobiehajúcimi ľuďmi objavili aj Garethovu sestru.
Nevedela, kde presne sa nachádza, bola vystrašená a šokovaná. Zdravotníkom sa ju napokon podarilo dostať k sanitke, ale odmietala nastúpiť.  
„Lucy, poď ku mne... to som ja, Gareth!“ natiahol k nej ruky.
„G-a-r-e-t-h?“ opýtala  sa neisto, ale napokon sa predsa len vybrala k nemu a nechala sa objať.
„Zlatko, si v poriadku? Nič ťa nebolí?“ rýchlo si ju prezeral. Nevyzeralo to, že by mala nejaké vážne zranenia, ale aj tak chcel, aby ju zobrali na vyšetrenie. On sám toho schopný nebol, ledva sa dokázal udržať, aby sa tam pri pohľade na toľké utrpenie nezrútil. Bolo to iné než na praxi, a omnoho horšie, ako vtedy, keď si myslel, že je na takéto veci už pripravený. Teraz šlo o jeho rodinu, nedokázal sa od toho odosobniť. Rozhodne to chvíľu trvalo, kým bola schopná hovoriť. Robil všetko, čo bolo potrebné, aby ju z toho šoku dostal.
„Je mi čudne, ale nie som zranená. Som len... Gareth, ja som sa tak veľmi bála... ja som nevedela, čo mám robiť...“
Hladil ju po vlasoch a objímal. Potom dovolil, aby to urobil, aj Oliver. Zdalo sa, že aj jeho už spoznala, tak nemala problém sa schúliť do jeho objatia.
„Lucy, a čo otec? Pamätáš si...“
„Práve som odchádzala do školy, keď sa to stalo... Bola som už takmer pri vchode... Neviem, čo s ním...“ začala plakať, triasla sa, Gareth si požičal od jedného zdravotníka prikrývku. A povedal Oliverovi, aby s ňou ostal.
„Musím nájsť otca. Postaraj sa, aby ju vzali na prehliadku, dobre. Prídem za vami.“
„Samozrejme, keby niečo tak ti budem volať.“
Gareth prikývol.
Predral sa ďalej davom, prechádzal okolo zranených, aj okolo tiel, ktoré boli okamžite zakrývané. Bolo bolestivé na to, čo i len pomyslieť, tak len bežal ďalej, nezastavoval sa, až kým nezačal pomaly strácať nádej.
Až napokon niečo uvidel, kúsok kravaty, tej ktorú si jeho milenec tak starostlivo vyberal na dnešné zasadnutie.
Vietor ju odfúkol až k jeho nohám a on uvidel nosidlá a ľudí, ktorý nakladali do sanitky takmer nehybnú postavu.
Uvidel otcove hodinky, zastali a boli rozbité, ale nepochyboval o tom, že sú to ony.  Keď ho uvidel pocítil úľavu, ale zároveň aj hrozný strach. Bál sa oňho tak, ako ešte nikdy v živote, lebo tentoraz vôbec nevyzeral dobre a doktor v ňom ho varoval, že je to naozaj veľmi vážne.
„To... to je môj... je to môj...“ v poslednej chvíli zabránil tomu, aby to vyslovil.
„Musíš ustúpiť, berieme ho do nemocnice.“
„Ja idem s vami som jeho... syn......“ dostal zo seba napokon.
Netrvalo dlho a sedel v sanitke. Písal Oliverovi správu, že našiel otca a idú do nemocnice. Odpísal mu, že sa tam stretnú.
A vtedy sa to stalo. Jeho partnerovi zlyhalo srdce, mal pocit, že sa z toho zblázni, keď začul ten zvuk, ktorý znamenal, že jeho partner sa už možno nepreberie. Všetko videl len veľmi zahmlene a niekoľkokrát povedal veci, ktoré by si mohli ľudia všelijako vysvetľovať, ale už mu to bolo jedno.  Držal sa v pokoji len silou vôle a len preto, že nechcel zamestnávať zdravotníkov svojím vlastným kolapsom, bol ochromený strachom a zúfalstvom. Trvalo to takmer večnosť, až kým partnerovi opäť nenaskočili životné funkcie.
Potom to už šlo veľmi rýchlo, netrvalo dlho a pán B bol na sále a on vonku. Ako rodinný príslušník musel počkať na výsledky, tak ako všetci ostatní.
Tvár mal zmáčanú od sĺz a chvel sa tak silno, až mu museli podať niečo na upokojenie. Trochu sa upokojil, až keď ho Lucy vzala za ruku.
„Bude to v poriadku, otec sa z toho dostane... Poď sadneme si...“
„Nemôžem. Ja... chcem byť pri ňom...“
„Nikam nepôjdeme, len tu na lavičku...“ potichu ho žiadal aj Oliver.
 „Nájdem ich a zabijem, nájdem ich a zabijem...“ opakoval rozrušene.
Túlil sa k sestre, ktorá bola napokon v poriadku, povedala mu to, keď sa jej na to o pár minút neskôr opäť spýtal.
Potom sa všetko úplne vyplo. Nevedel či bol hore, alebo nie, či vnímal alebo nie. Všetko bolo také skreslené a hrozne pomalé, kvôli slzám takmer vôbec nevidel a všetky zvuky sa mu zlievali dohromady.
Niekto cez neho prehodil prikrývku a niečo mu pichli, neodviedli ho však na žiadnu izbu, lebo sa tomu veľmi bránil a Lucy ho nechcela zbytočne stresovať. Aj ona plakala, ale zároveň sa mu zvládala aj prihovárať.
Trvalo to niekoľko hodín, tých najdlhších hodín v Garethovom živote. Keď sa tie dvere konečne otvorili a vyšiel lekár, zdalo sa mu, akoby prešla celá večnosť.
„Ste rodina pána Barrowmana?“ opýtal sa ich.
„Áno, ja som jeho sestra, a toto je jeho syn... a môj priateľ,“ s námahou so seba dostala Lucy.  
„Váš otec je už po operácii. Vyzerá to s ním zatiaľ dobre, uvidíme ako sa jeho stav bude vyvíjať počas noci...“