27. 12. 2013

Klietka









Pár: Doktor/Vládca
varovanie: krátke, smutné
bez obsahu: 

Doktor... musíš ma poslúchať...“
Sadol si na dno klietky a viac mu už nevenoval ani len pohľad.

 hodnotenie



„Počúvaj...“
Vládcov hlas ho opäť prebudil z nepokojného spánku. Neznášal tú klietku, ktorú mu pripravil. Nedokázal si zvyknúť na to, že sa k nemu správal ako k svojmu domácemu zvieratku. Opäť k nemu prišiel uprostred noci. Ušiel z postele tej svojej spoločníčky, len preto, aby ho mohol opäť mučiť. Nemienil mu dopriať to potešenie vidieť ho zlomeného.
Doktor... musíš ma poslúchať...“
Sadol si na dno klietky a viac mu už nevenoval ani len pohľad. Tentoraz už nemienil podliehať svojim pocitom. Nedovolí, aby sa opäť dostal cez jeho obranu.
„Nie, nemusím.“
Pristúpil ku klietke a položil na ňu ruku.
„Ale ty chceš... viem, že neodoláš...“
Díval sa naňho takmer tak ako kedysi, spoznával v ňom svojho priateľa.
A pokúšal sa veriť.
Možno sa s ním naozaj chce len porozprávať.
Možno môžu využiť ten čas na to, aby mu konečne odpustil.
Nemôže sa predsa naňho hnevať večne.
Otvoril ústa a chystal sa mu opäť navrhnúť prímerie. Chcel použiť tie najkrajšie slová na aké si spomenie, niečo omnoho lepšie než bežné ospravedlnenie, ktoré skúšal už mnohokrát predtým.
„Máš pravdu. Ja by som...“
Usmial sa, odtiahol ruku.
Zasiahla ho bolesť.
„Vedel som, že neodoláš... Ja som to vedel!“ pospevoval si na celú miestnosť.