8. 6. 2014

Manželská zmluva 15. kapitola 4/4










pár: Ianto Jones/Malcolm Merlyn (John Barrowman)
fandom: AU postava z torchwoodu požičaná do Arrow.
varovanie: manželstvo medzi priateľmi, vzájomne výhodný vzťah, rodinné, malý syn Tommy.., romantika
Obsah: Malcolm sa po smrti svojej manželky rozhodne na dva roky odísť, ale nechce svojho syna nechať samého a bez ochrany, preto svojho dobrého priateľa Ianta, prekvapí dohodou, ktorú by od neho nikdy neočakával. Požiada ho, aby uzavreli dočasnú manželskú zmluvu. Každopádne ďakujem aj za hviezdičky.
 
Poznámka: Malcolmove spomienky, keďže máme pred sebou ešte dostatok kapitol, môžeme si dovoliť, aj skúmať veci z jeho uhla pohľadu.
 
Hodnotenie




 venované Ell, Lilith.
Neskôr...
„Ocko...“
Oslovila ho Thea, keď sa spolu vydali na mimoriadne dobrodružnú výpravu súvisiacu s kúpaním v mori.
„Áno, zlatko?“
Šiel si s ňou zaplávať, kým sa Malcolm venoval Tommymu, bola s nimi aj Naomi, on ostal so svojou dcérou, držal sa s ňou skôr pri brehu. Ani na chvíľu ju nespustil z očí, a bol stále pri nej, aj keď vlny tu neboli takmer žiadne, ale aj tak ju nemienil spustiť z dohľadu.
„Som smädná...“
„Poď, pôjdeme na chvíľu von, napiješ sa a trochu si oddýchneme...“
„Dobre.“
Napravil jej klobúčik, ktorý jej takmer spadol z hlavy, chytil ju za ruku a spoločne sa vrátili späť k ich vyhradenému miestu.
Bola to chránená oblasť, preto sa nemuseli obávať o svoje veci.
Okrem toho tu boli aj iní ľudia, každý si držal tak trochu väčší odstup, lebo to bolo skôr miesto pre prominentných ľudí, nikto si nikoho nevšímal, pretože nikto netúžil potom, aby sa o ňom priveľmi rozprávalo.
Ianto zachytil pohľad akéhosi neznámeho muža, ktorý sa hneď odvrátil, keď si všimol, že sa aj on naňho díva.
„Kto je ten ujo?“
„Neviem, nepoznám ho,“ zamračil sa pohľadom vyhľadal Malcolma, a ostatných. Aj oni sa už chystali dať si prestávku, no ešte stále boli dosť ďaleko.
„Myslíš, že pozná ocka?“
„Možno,“ pripustil Ianto, no dúfal, že to tak nebude, keďže jeho manžel poznal aj pár dosť nebezpečných ľudí.
Opäť tak trochu znervóznel a radšej pridal do kroku, no aj tak sa mu zdalo, akoby na chrbte opäť cítil mužov pohľad.
„Ide k nám...“ pošepla mu Thea.
Otočil sa k nemu.
Svoju dcéru inštinktívne presunul za seba, akoby sa obával, že by jej mohlo hroziť nejaké nebezpečenstvo.
„Dobrý deň, pán Jones...“ pozdravil ho ten muž.
Vyzeral úplne obyčajne, ako všetci ostatní bohatí turisti, ničím sa od nich neodlišoval, ale aj tak v ňom vzbudzoval značnú nedôveru.
„Pán Merlyn,“ opravil ho automaticky.
Usmial sa.
„Skutočne?“ pozrel na jeho prsteň, ktorý mal stále na ruke. 


„Takže používate aj to priezvisko?“
„Niekedy, keď si to situácia vyžaduje, tak áno.“
„Vskutku rozkošné.“
  „Ocko!“ počul, ako naňho Thea nalieha, aby sa pohli ďalej.
 „Ako vidíte, práve teraz nemám čas...“
„Na mňa si čas iste nájdete, verím tomu, že  áno...“ priblížil sa k nemu.
Ianto cúvol.
„Nerozumiem vám...“ odsekol chladne.
„Ak dovolíte...“
Muž ho chytil za ruku, vytrhol sa z jeho zovretia, všetci sa na nich dívali.
„Čo chcete od môjho manžela?“
Iantovi sa uľavilo, keď začul Malcolmov hlas.
Prišiel spolu s Tommym a Naomi. Ianto si všimol, že aj jeho syn sa tvári rovnako podozrievavo ako otec, bolo ti istým spôsobom roztomilé, že obaja nasadili mierne majetnícky Merlynovský výraz.
Malcolm si chladne premeriaval toho muža, a spôsob akým stál naznačoval, že je pripravený poradiť si s ním kedykoľvek a kdekoľvek.
No nevyzeralo to, že by sa tým nechal vyviezť z miery.

„Priznávam, že som si ho chcel tak trochu obzrieť. Snáď mi to odpustíš, toľko sa o vás hovorí, že mi to nedalo... Malcolm, to som predsa, ja to si už na mňa skutočne nespomínaš?“


Malcolm si toho muža chvíľu obzeral, no on sa len smial, akoby mali spolu nejaké tajomstvo, ktoré nikto iný nemohol poznať.
„Victor?“
Muž prikývol.
„Áno, som to ja... Prepáč mi, len som bol zvedavý na tvojho manžela, veľa sa o ňom hovorí tak...“
Malcolm sa viditeľne uvoľnil.
„Ianto, toto je Victor Abrams, jeden z mojich starých priateľov...“
„Teší ma,“ podali si ruky.
„Potešenie je na mojej strane...“