24. 6. 2014

Otcovská láska 7. kapitola









pár: Harry Potter/Severus Snape
varovanie: po poslednom boji, Snape_s mastnými vlasmi_ skrátka typický Snape bez príkras... Snape_prežil útok hada, Snape_závislý od Harryho Pottera, Potter_ v depresii, Potter pod vplyvom výčitiek, Potter_ s prehnaným altruizmom, hurt/comfort, Potter_ s následkami po boji s Voldemortom... Snape_s následkami po uhrynutí Nagini...Snape_nedobrovoľne vďačný Potterovi..., všetko sa odohralo tak ako v knihách, až na to, že Snape nezomrel po uhryznutí hada, ale zachránili ho... :)  Harry Potter_auror, registrácia_smrťožrútov
obsah: 
Po poslednom boji s Temným pánom, smrťožrúti ktorí prežili, (a boli očistení od obvinení aspoň formálne) musia mať podľa nových zákonov prijatým ministrom mágie niekoho, kto sa za nich zaručí a bude na nich dohliadať. Harry Potter, ktorý už pozná pravdu o svojom profesorovi sa rozhodne zaručiť sa zaňho...
poznámka: mala som chuť začať písať túto poviedku a akosi som nemohla odolať, ale kvôli momentálnej vyťaženosti bude zatiaľ vychádzať len raz za 2 týždne. (skôr len vtedy, ak nebudem mať inšpiráciu na nič iné)
korektúra urobená

                                           Pre  Lilith, Profesor, weras, Mononoke, Sitaru.




Neskôr...
„Pán profesor...“
Potter naňho hľadel, akoby snáď bol bohom pomsty.
Napol sa ako pravítko a bolo na ňom vidieť, že ledva dokáže chytiť dych.
„Hlavne sa mi tu nezaduste...“ napomenul ho prísne.
Jeho stav sa vyvíjal lepšie než Pye predpokladal. Neprial si, aby kvôli nemu došlo k zhoršeniu, ale liečiteľ ho upozornil, že pacient je v kritickej fáze svojej liečby a akékoľvek rozrušenie by mu mohlo uškodiť. Povolil mu dnes mimoriadne aj ďalšiu návštevu, ale to len preto, lebo Severus ho o to výslovne požiadal.
„Prečo nie ste o takomto čase s deťmi?“
„Je s nimi vaša priateľka.“
„Tak potom je to v poriadku...“
Nemienil byť príčinu toho, že ostane v nemocnici dlhšie než by bolo potrebné. Už aj tak predpokladal, že účet za pomerne drahú liečbu doženie Pottera k slzám, aj keď on sám si za svoje elixíry tentoraz neúčtoval poplatok, aby jeho dlh veľmi nenavýšil.
Potter toho v poslednom čase ani veľa nezarobil, domov nepriniesol takmer nič, a pokiaľ aj áno, okamžite to padlo na jedlo a všetky nutné veci, o jeho trezore nemal žiadny prehľad, no podľa toho, ako Potter zbledol, keď mu priniesli predbežný účet bolo viac než očividné, že mu toho veľa neostalo.
„Chcem sa vám ospravedlniť za to, čo som povedal Hermione...“ vyhŕkol zo seba Potter možno až príliš rýchlo.
Severus nadvihol obočie.
„Takže vy sa so mnou zahrávate?“  opýtal sa pobavene.
„To nie!“ hlesol Potter a chvíľu nervózne gestikuloval.
„Len som chcel povedať, že...“ vyjachtal, zjavne nespokojný s tým, že sa mu nepodarilo poriadne sa vyjadriť.
Líca mu horeli, no držal sa statočne, to musel uznať, mnohým slabším povahám by stačilo len počuť túto otázku z jeho úst.
„Len pokoj, Potter... len pokoj... dýchajte...“ 
Zelenooký muž prikývol.
„Mrzí ma len to, že som to nepovedal najskôr vám a až potom Hermione, myslím, že tak by to bolo vhodnejšie... Čudujem sa, že kvôli tomu na mňa nekričíte...“
„Teraz ste môj pacient, chcem, aby ste sa vyliečili... To je mojou hlavnou prioritou, to ostatné si radšej odložme na neskoršie obdobie...“
„Prosím, nehnevajte sa na mňa, nemyslel som to to zle...“  cítil uprený pohľad zelených očí, ktoré po ňom prechádzali, akoby sa chceli ubezpečiť o tom, že sa dívajú na skutočného Severusa Snapa.
„Beriem do úvahy vašu dočasnú stratu zdravého úsudku... A vaše doterajšie problémy... No nepokúšajte ma, veľmi ľahko by som si to mohol rozmyslieť...“
„Áno, pane.“
„Takže ma aj dnes pobozkáte?“
„Potter!“ tentoraz sa už neubránil tomu, aby naňho zvýšil hlas.
„Nebudem vás bozkávať, to si vyhoďte z hlavy!“
„Prečo nie? Páčilo sa vám to!“ zaútočil naňho.
Začínal sa obávať toho, že mladého muža až príliš podcenil. Podal mu prst, a on si zrazu chcel od neho vziať celú ruku.
„To si len nahovárate...“
„Neklamte, viem, že chcete, aby som...“ natiahol k nemu ruku.
„To čo chcem, alebo nechcem, je výlučne moja vec, Potter...“ nedovolil mu, aby sa ho dotkol.
„Je mi lepšie, keď ste pri mne... s vami mám pocit, akoby to bolo všetko v poriadku, akoby to všetko dávalo zmysel...“
„Nemôžem vám nič sľúbiť, Potter. Je absolútne nevhodné, aby sme pokračovali...“
„Nemusíte mi nič sľubovať, stačí keď mi dovolíte, aby som...“ opäť sa k nemu pomaly približoval.
„Nie, nedovolím...“
Napriek tomu čo povedal, sa však nedokázal stiahnuť, keď na svojich perách pocítil dotyk tých Potterových.
Bol uväznený do pevného objatia a cítil ako sa telo toho mladého muža neúprosne pritislo k nemu.
„Dosť, Potter,“ zadychčane mu pošepol do ucha, keď sa od seba oddelili kvôli nedostatku vzduchu, bolo to iné než predtým, viac nežnejšie, Potter do toho bozku vkladal viac citu, dráždilo ho to a znepokojovalo.
Jeho city prijať nedokázal, nevedel by sa s tým vysporiadať.
„Možno Potter, len možno...“ zdôraznil chladne. „By nám za istých okolností mohlo byť spolu dobre...“



***
„Severus?“
Obrátil hlavu smerom k drobnej postave, ktorá ho jemne potiahla za okraj habitu.
„Zajtra už príde ocko?“
„Nie, Lily, ešte to nejaký čas potrvá...“  dúfal, že to bude skôr než sem začnú chodiť aj ostatní Weasleyovci.
Malá Potterova dcéra prikývla, no aj tak to nevyzeralo, že by sa ho chystala nechať na pokoji. Krútila sa okolo neho, akoby od neho niečo očakávala, ale on si nebol istý tým, čo potrebuje.
Predpokladal, že jeho bývalá študentka dokáže deti dostatočne zabaviť.
 „Tvoja teta už odišla?“ opýtal sa jej.
„Nie, neodišla, rozpráva sa s chlapcami... A ja som prišla po teba... Nemal by si tu byť sám... Povedala som tete  kam idem, a ona sa tvárila asi takto...“  napodobnila výraz plný úprimného údivu. Tvárou sa mu mihol jemný úsmev, no bol rýchlo nahradený jeho zvyčajnou kamennou maskou, no aj ten krátky okamih stačil na to, aby sa jej oči rozžiarili nadšením.
„Pristane ti to, keď sa usmievaš, mal by si to robiť častejšie...“
„Ja som sa neusmieval,“ oponoval jej tvrdohlavo.  A tak trochu sa mračil, no nie zastrašujúco ako to mal zvyčajne vo zvyku.
„Neboj sa, bude to naše tajomstvo... Iba naše...“  sľúbila mu.
Severus sa k nej naklonil. Jemne ju pohladil po vlasoch.
„Samozrejme, Lily...“
„A tete poviem, že teba mám rada, nech to vie aj ona...“
Pocítil ako mu chladná obruč zovrela srdce. Má ho rada? To dieťa nevie o čom hovorí? Nezaslúži si, aby ho mal niekto rád.
Nie potom, čo všetko urobil.
To nevinné dieťa nemalo ani len najmenšiu predstavu o krutostiach, ktorých sa dopustil na začiatku svojej kariéry smrťožrúta.
Nebol nevinný, mal na rukách krv, tak ako všetci ostatní, nikdy nezabudol na tie deti, ktoré sa rozrušene krčili v kúte...
Zvyčajne muklovské, ktoré na nich len vyjavene pozerali, lebo netušili čo sú v skutočnosti zač, no niekedy aj čarodejnícke.
Pamätal si na ich tváre, na to ako vyzerali, predtým než im z tváre navždy zmizol život. Stál tam a neurobil nič na ich obranu. Necítil to potešenie, ktoré z toho mali ostatní smrťožrúti, nevyžíval sa v ich strachu a obavách, bol len pozorovateľom, preto ho ostatní považovali za nudného a neskôr už ani len neprotestovali, keď stúpla jeho obľúbenosť o Temného pána a bolo mu umožnené zavrieť sa do laboratória a pracovať na svojich elixíroch.
Tieto zážitky však ostali temnými tieňmi na jeho duši. Zmenilo ho to, keď sledoval ako jeho spoločníci obsadili domy podľa nich nevhodných ľudí, či odporcov Temného pána, voči ktorým bol rovnako nemilosrdný ako voči muklom.
Bol presvedčený, že nemá právo na lásku žiadneho dieťa, už len kvôli vyhasnutým očiam tých obetí, ktoré naňho dlhý čas nazerali spoza závoja jeho spomienok. Aj keď na akcie už nechodil, z rečí ostatných mu bolo viac než zjavné, že v záujme ich veci bol obetovaný ďalší nevinný život.
„Nemala by si jej niečo také povedať...“
„Prečo nie?“
„Niečo také je zrejme nad jej chápanie...“
„A to znamená čo?“
„Nerozumie tomu.“
„Aha. Nemám ju rada, keď sa tvári, že je to nad jej chápanie, Severus...“  pokračovala ďalej Lily.
Kútiky úst mu opäť  aj proti jeho vôli vyleteli nahor, bola tvrdohlavá a nevzdávala sa a videla v ňom niečo, čo on sám vidieť nedokázal.
„Sú isté veci, ktorých sa bojí, lebo vás chce chrániť... Nebolo by dobré ju tým znepokojovať... Neprijme to...“
„Bude sa na mňa hnevať?“
„Nie, nebude...“
Počas jeho procesu vyšli najavo všetky tie temné záležitosti, Potterovi priatelia si to vypočuli. On sám mal takisto značné problémy si to všetko vypočuť, nemohol očakávať, že Grangerová a jej vtedy ešte snúbenec ho potom, čo počuli prijmú s otvorenou náručou. Pretože šlo o udalosti z obdobia nazvaného, ktoré priamo nahrávali tomu, aby ho sudcovia vnímali len ako krutého nasledovníka pána zla, bolo mu to vmietnuté do tváre.
Prikývla, no nezdalo sa, že tomu porozumela, na to aby niečo také dokázala by musel zničiť svoj obraz v jej očiach a niečoho takého nebol schopný.
 Bola jednou z mála osôb, ktoré ešte používali jeho meno, vlastne doteraz jediná, keďže zvyčajne komunikoval len so zákazníkmi a s ľuďmi, ktorí skôr dodržiavali zvyčajnú formálnosť.
„Budeš mi čítať...“ náhla zmena témy z jej strany, spôsobila, že sa mu značne uľavilo. Mal pocit, že tie tváre, ktoré mu nikdy nedokážu odpustiť zmizli, akoby pochopili, že po celý čas bol len pozorovateľom hľadajúcim samého seba.
„Teta ti určite niečo rada prečíta...“ naďalej vzdoroval proti jej požiadavkám, nedokázal prijať Potterove city, považoval to za niečo, nepochopiteľné a nebezpečné. Aj keď sa dohodli na tom, že si budú užívať istú formu vzájomnej blízkosti.
 To, čo mu povedala Lily považoval za ešte nebezpečnejšie.  Chcel, aby sa od neho odpútala čo najskôr, lebo nepochyboval tom, že časom zistí, kto je Severus Snape, povedia jej to a jeho obraz sa začne postupne meniť a pretvárať na monštrum.
Nepochopili to ani ľudia, s ktorými sa stretával niekoľko rokov. Videl na ich tvárach, že nie sú schopní to prijať.
Čo mohol očakávať od dieťaťa, ktoré len čo vkročí do školy, a vysloví jeho menu, bude konfrontované s jeho temnou minulosťou.
„Chcem, aby si mi čítal ty...“ trvala na svojom a bolo viac než očividné, že sa jej len tak ľahko nezbaví, niežeby to chcel. Mala v sebe niečo, čo v ňom vyvolávalo takmer ľudské pocity, bolo to nevinné dievčatko, nedokázal ju sklamať, aj napriek tomu, že mnoho iných detí s rovnako nevinným pohľadom bol schopný vystrašiť natoľko, že sa v jeho prítomnosti triasli.
„Prosím, poď, Severus...“ dívala sa naňho tými svojimi očami, pohľadom, ktorému by odolal len málokto.
„Bude mi cťou...“ povedal jednoducho a vrátil sa späť do obývačky, len preto, lebo ona poňho prišla.
Weasleyová a chlapci sa okamžite obrátili k nim.
„Severus mi bude čítať, ideme do mojej izby...“ vyhlásila Lily takmer dotknuto, keď vstúpili do obývačky Potterovcov.
Hermiona stále tak trochu nedôverčivo hľadela na svojho bývalého profesora.
„Dobre, zlatko... Len sa už na mňa nehnevaj, ja len chcem, aby ste sa mali dobre...“ zjavne s ňou hovorila o niečom, čo sa týkalo jeho. Nebol tým nadšený, nechcel, aby znevažovala jeho postavenie, nedokázal to zniesť.
„Máme sa výborne...“ Lily kládla dôraz na každé jedno slovo a pozrela aj na svojich bratov.
„Viem, ako to bude znieť teta, ale musím ti povedať, že tento muž sa o nás stará lepšie ako náš otec...“ povedal James.
„Okrem toho je to môj krstný otec, sme ako rodina... Aspoň tak to vždy hovoril aj otec, vo svojich lepších časoch...“ dodal aj Albus Severus.
Majster elixírov bol prekvapený, že niečo také povedali. Správal sa k nim lepšie než mal vo zvyku, aspoň v posledných dňoch, ale aj tak si nemyslel, že by to stálo za zmienku. Bola to jeho povinnosť postarať sa o nich, dlhoval to Potterovi, bez neho by skončil v cele a trávil by svoje dni v spoločnosti dementorov.
„Tak dobre, chlapci, Lily... Som rada, že sa o vás profesor dobre stará... Mala by som už ísť... čoskoro vás opäť prídem navštíviť...“
Rozlúčila sa s nimi. Aj Lily na chvíľu podišla k nej a dovolila jej, aby ju pobozkala na líce.
„Pán profesor, môžem s vami ešte na chvíľku hovoriť...“ oslovila ho Weasleyová tak trochu miernejším tónom než predtým. Zjavne už od detí pozisťovala ako sa k nim správa a či sa o nich dobre stará.
„Áno, iste...“
„A budeš mi čítať?“ prerušila ich rozhovor Lily.
„Áno, budem, zatiaľ si vyber knihu... bratia ti pomôžu...“
Albus vzal svoju sestru za ruku, James sa ako vždy tváril tak trochu odmietavo, no aj on šiel so súrodencami do izby.
Pozrel na Weasleyovú.
„Inšpekcia skončila?“ podpichol ju chladne.
„Poviem vám úprimne, že som prekvapená, ako pekne o vás deti hovoria... Predtým tvrdili, že ste nepríjemný cudzinec z prístavby...“
Predtým mali zabezpečené jedlo a  starostlivosť rodičov.
Pomyslel si, ale nahlas povedal len : „Podozrievate ma, že som ich zaklial?“
„Nie, to si nemyslím. Nehnevajte sa, ja len...“
„Čo sa stalo?“
„Nič sa nestalo, pán profesor.“
„Niečo áno, tvárite sa akosi zvláštne Grangerová... Tak to už konečne vysypte...“ opäť úplne zámerne použil jej priezvisko.
A po druhý raz cítil, že so seba potrebuje niečo dostať, no dúfal, že to nebude rovnaký šok, ako to, čo mu povedala o Potterových citoch.
„Keď som odchádzala od Harryho, tak som sa obávala, že Ron má pravdu... viete on, opäť podal tú sťažnosť, aj keď ja som ho zatiaľ nepodporila... No teraz, keď som videla deti a pozhovárala sa s nimi aj s vami, myslím si, že ešte má nádej na to, aby táto rodina fungovala... Požiadam ho, aby tú sťažnosť stiahol...“


***
Na druhý deň ráno...
Sedel na lavičke v bylinkovej záhrade, ktorú si sám vytvoril, hlavne kvôli tomu, že niektoré rastliny pestoval najradšej sám, pretože neboli bežne dostupné v obchodoch, ale patrili skôr k vzácnejším ingredienciám.
Bol aj v skleníku, kde pestoval chúlostivejšie rastliny, zlatisté plody Popínavca zlatého umiestnil do misky.
Opatrne ich drvil. Bolo nutné, aby boli čo najčerstvejšie kvôli novej zmesi proti akné, ktorú si od neho v poslednom čase stále objednávali, bola omnoho účinnejšia ako predchádzajúce verzie. Prišli mu tri veľké objednávky.
No chvíľu si chcel posedieť vonku, aspoň teraz, kým sa venoval len fáze drvenia, lebo potom ho čakali nekonečné hodiny nad kotlíkom, muselo to byť hotové skôr, než deti vstanú.
Spomínal na pokojnú tvár malej Lily, na to, ako mu bezstarostne sedela na kolenách, kým jej čítal jednu z tých rozprávok, ktorú preňho vybrala.
„Pane?“ zo zamyslenia ho vytrhol hlas jeho krstného syna.
„Môžem?“
Prikývol bez väčšieho záujmu.
Albus Severus si sadol k nemu.
Dlhšiu dobu len mlčali.
Chlapcova prítomnosť mu neprekážala, ale po včerajších vyhláseniach, ho skôr tak trochu miatla. On o ňom povedal niečo také, on ho nazval svojím krstným otcom.