24. 7. 2014

Horúčka 11. 4/6







pár: LV/RW, v tejto časti náznak HP/LM, najnovšie Snarry
fandom:HP
autor: Darkway (moje bývalé ja, nie jediné) teraz : Merope Merzmer
upozornenie je to stará poviedka... 
fakt je to jedna z mojich prvých poviedok, kt. som mala na inom blogu, a potom som prestala a opäť som si zmenila meno na Merope, aj keď tam som to neuviedla, ale stále je to moja poviedka. 
PS: momentálne úplne mením pôvodný rámec poviedky... takže je to zas niečo nové...


 varovanie: snarry

po korektúre


poznámka: návrat k Ronovi a hl. dejovej línii, ako som sľúbila, ale Harryho situáciu ešte nabudúce v jednom bonuse doriešim... i keď bude to len vskuvka so Severusom a Dumbledorom... 

hodnotenie


Ron Weasley

Vina.
Ten mučivý pocit zvieral moju hruď, hneď ako som si po prebudení uvedomil, kde sa nachádzam.
Vyspali sme sa spolu, dalo by sa povedať, že takmer za mierových podmienok. Neskutočne ma štvalo to, čo som urobil. Mal som predsa bojovať, nedovoliť aby chvíľková úľava zatemnila môj úsudok.
Namiesto toho som zlyhal.
Odovzdal som sa do rúk nepriateľovi, spoznal som jeho dušu a on sa dotkol tej mojej. A niečo sa vo mne po tomto akte nenávratne zmenilo. Cítil som sa inak, akoby pre ma už nikdy viac nič iné neexistovalo.
Zaplavovala ma panika spolu s narastajúcim strachom, za stenami môjho väzenia sa niečo hýbalo, rozširovalo to chlad do mojej mysle.
„Dementori?“ hlesol som vyplašene a neznepokojovalo ma, že som svoje obavy vyjadril nahlas.
Tod sa posadil na posteli a akoby sa vôbec nič nedialo, hľadel na tú stenu, ktorá nás od nich oddeľovala.
Otriasol sa a pozrel na mňa.
Odvrátil som sa.
„Máš strach?“
„Nie,“ hlesol som nepresvedčivo.
„Tak také to je, keď ich cítiš?“
„Predtým ste ich takto nevnímali?“ opýtal som sa v snahe udržať medzi nami rozhovor a zabrániť mu vtom, aby začal čo i len uvažovať o tom, že by moju dušu vydal tým stvoreniam... Samozrejme nepredpokladal som to, že by v ňom mohli vzbudzovať strach, ale ak bol ľudskou bytosťou, mali by vyvolávať aspoň značné nepohodlie. 
„Nie, nebolo to možné... Moja duša im nemá čo ponúknuť... Ale tá tvoja... to je niečo iné... “
Videl som, ako siahol po prútiku, znepokojene som sa prikrčil.
„Zabite ma, ak je to nutné, ale nedávajte ma im... prosím, ne...“ 
Už minulú noc sa vo mne niečo zlomilo, zašiel som za hranicu, kedy ma úplne opustila odvaha.
„Prečo si dospel k názoru, že im dovolím, pobozkať ťa?“ zaujímal sa.
„Z akého iného dôvodu by boli tu... ak nie... Ja neviem, skrátka ste Veď-Viete-Kto...“
Tod na chvíľu vyzeral takmer pobavene, tvárou mu prešiel krutý úsmev.
Pocítil som jeho prítomnosť vo svojej mysli, zdvihla sa ako vlna, ako niečo čo ma  zasiahlo celého, nemal pre seba už žiadny priestor a uvedomoval si, že ich spojenie stále funguje, že cezo mňa vníma svoje pocity. Nikto mi nikdy nebol bližší, nikto nemohol nahliadnuť hlbšie do mňa, než to urobil on. Uvedomil som si, prečo sa Dumbledore tak bál, že takýmto spôsobom posadne Harryho, bolo to niečo, čo nešlo len tak zastaviť a nikto sa nenamáhal s tým, aby mi vysvetlil ako to funguje. Bol som bezbranný, už som sám sebe nepatril, moje telo aj duša boli zverené do jeho rúk a ja som viac nevládal. Chlad dementorov ma pohlcoval, rovnako ako jeho snaženie ukázať mi, čo všetko by so mnou mohol urobiť, ak by chcel.
„Neprišli kvôli tebe. Len jeden z nich mi mal podať hlásenie, ale tvoja prítomnosť ich nepochybne podnietila k väčšej horlivosti ... Expecto patronum...“
Zaplavila ma úľava, keď som videl striebornú bytosť s haďou hlavou, schúlila sa k posteli.
Odohnala vplyv dementorov, odsunula ho kamsi ďaleko a ja som sa konečne mohol voľne nadýchnuť.
„Ďakujem vám, môj pane...“
Temný pán vstal, videl som, ako si obliekol habit, upravil si ho a sledoval som, ako sa jeho podoba pozvoľne mení do tej staršej.
„Pripomeniem im, ako sa vchádza do osobných priestorov Temného pána, ale najprv dokončíme náš rozhovor...“
Dovolil mi nahliadnuť do toho ako tá mladá podoba skutočne funguje, nemusel podstupovať žiadnu náročnú transformáciu, on sa vôbec nezmenil, len použil svoje spomienky na to, aby mi vsugeroval predstavu, že vyzerá ako svoje mladšie ja.  Cítil som ako priam striehne po mojich pocitoch, ako sa okolo nich sťahuje a čaká, kedy prejavím čo i len náznak znechutenia. Vnímal som narastajúci tlak, ale zároveň aj snahu priveľmi sa nevnoriť do mojich pocitov, napriek tomu, ako to vyzeralo medzi nami udržiaval akúsi tenkú čiaru ochrany, ktorá zrejme mala zabrániť tomu, aby jeho duša nebola mojimi pocitmi ešte viac poškodená.
Dokonca sa ku mne aj obrátil, aby som videl do jeho tváre, aby som naplno čelil jeho pohľadu. Moje pocity ho zasahovali len veľmi pomaly a postupne.
Zvedavosť.
Napätie.
Strach.
Úľava, keď som si uvedomil, že je to stále Tod, len starší, že majú podobné črty a niekde tam je stále on.
Posunul som sa k nemu, aj keď ma o to nežiadal, dotkol som sa ho... A moje oči sa naňho dívali. Cítil som, ako spojenie medzi nami silnie, ako všetko ostatné stráca zmysel.
„Dám ti príležitosť, Ronald Billius Weasley, jednu z tých, ktoré svojim nepriateľom nikdy neponúkam...“
Automaticky som prikývol.

Poznámka: Ron dostane istú ponuku, ktorá by mohla vyriešiť jeho situáciu, ale nevyrieši sa to akože hneď, ostane ešte nejaký čas za stenou, i keď bude to veľmi lákavé...