16. 7. 2014

Manželská zmluva 17. kapitola 1/4






pár: Ianto Jones/Malcolm Merlyn (John Barrowman)
fandom: AU postava z torchwoodu požičaná do Arrow.
varovanie: manželstvo medzi priateľmi, vzájomne výhodný vzťah, rodinné, malý syn Tommy.., romantika
Obsah: Malcolm sa po smrti svojej manželky rozhodne na dva roky odísť, ale nechce svojho syna nechať samého a bez ochrany, preto svojho dobrého priateľa Ianta, prekvapí dohodou, ktorú by od neho nikdy neočakával. Požiada ho, aby uzavreli dočasnú manželskú zmluvu. Každopádne ďakujem aj za hviezdičky.
 
Poznámka: Iantov pohľad.
 
Hodnotenie



Pre Ell, Lilith.

Ianto so záujmom hľadel na mladého muža, ktorý prišiel do ich prázdninového domu. Nebolo by na tom nič zlé, keby so sebou neniesol aj kufor.

„Dobrý deň, pán Merlyn...“ pozdravil ho. Bolo na ňom vidieť, že si tú situáciu užíva viac než by bolo vhodné.
Ianto len napäto prikývol.
„Malcolm,“ neisto oslovil svojho manžela.
Merlyn pozrel na toho muža a prikázal mu :
„Choď do tej izby na konci chodby a počkaj tam na nás...“
Potom upriamil pozornosť späť na manžela.
„A ty poď so mnou, musíme sa o tom pozhovárať...“
Ianto chcel protestovať, ale Malcolm ho jednoducho chytil za ruku a nedal mu ani len možnosť, aby mohol niečo povedať a už vôbec nie o niečom rozhodnúť.
„Čo to má znamenať?“ vytrhol sa z jeho zovretia, keď vošli do svojej spálne a nervózne zamieril k oknu.
„Viktor s nami na istý čas pobudne...“ povedal, to takým spôsobom, akoby očakával, že sa ho už nebude na nič viac vypytovať a jednoducho to prijme.
„Prečo Malcolm? Čo to znamená?“
„Povedzme, že je to záležitosť ligy. A nemám vtom tak celkom na výber.“
„Je to vrah?“ opýtal sa zdesene.
„Nie, od vraha má ďaleko. Povedzme, že pracoval v inej oblasti. A teraz, keď ma zbavili prísahy, ja som zaňho zodpovedný. Je len na mne, aby som mu pomohol zaradiť sa späť do ľudskej spoločnosti...“
„Nevyzeral, že to potrebuje...“ odsekol nahnevane.
Pôsobil pomerne kultivovane a inteligentne. Ani zďaleka nevyzeral, akoby bol v tomto svete dezorientovaný a stratený.
„Viem, že to tak nevyzerá, ale keď ho bližšie spoznáš, pochopíš, v čom je problém... Nateraz ti môžem sľúbiť len to, že naňho dohliadnem, aby nám nerobil problémy...“
„Dohliadneš? Ty osobne...“
„Ianto, mrzí ma to, bol som postavený pred hotovú vec tak ako ty, neteší ma to, no sú osoby, ktorým sa musím podriadiť aj ja...“
Ianto sa stále mračil.
Liga im stále zasahovala do života, možno až príliš, no musel s tým počítať, vedel koho si vzal a aké to bude mať dôsledky.
„A čo by s ním urobili, keby si ho k sebe nevzal? Keby si odmietol... Alebo keby si našiel niekoho iného, kto by si ho vzal na starosť...“
„Skôr či neskôr by sa dostali do situácie, kedy by sa pre nich stal hrozbou a museli by túto hrozbu eliminovať. Iná osoba by ich znervóznila natoľko, že by na ňu mohli ľahko aplikovať podobnú techniku ako naňho. Nerád by som niekoho vystavil takémuto riziku, kým je u nás všetko bude v najlepšom poriadku.“
Malcolm pristúpil k nemu, objal ho okolo pása a pritiahol si ho k sebe do objatia.
„Mrzí ma to, Ianto... skutočne ma to veľmi mrzí...“
„Tak dobre, ja... Pomôžem ti s tým... a uvidíme, snáď časom na niečo prídeme... Možno zmenia názor a umiestnia ho inde. “
Nepáčilo sa mu to, ale vedel, čoho všetkého je liga schopná a podľa možnosti by sa rád vyhol priamemu konfliktu s nimi.
Okrem toho bol v náručí svojho manžela, bola to ťažká skúška pre jeho vôľu, lebo opäť myslel na omnoho príjemnejšie veci.
„Si môj úžasný chlapec...“ pošepol mu Malcolm. A pridal aj pár ďalších slov, ktoré Viktora vytlačili úplne na okraj jeho mysle.
„Len teraz?“
Dovolil manželovi, aby ho ďalej objímal.
„Nie, len teraz, vždy...“
Ianto pocítil jeho pery na svojich, pootvoril pery v vpustil jeho jazyk do svojich úst.