16. 11. 2014

Aj tak ťa







fandom: Titanic
pár: dôstojník_James/Owen, námornícky slash.
obsah:  Rozlúčka dvoch milencov.

hodnotenie





„James...“ oslovil som toho mladého dôstojníka, môjho najlepšieho priateľa. Musel som ho vidieť a hovoriť s ním, potreboval som to, viac než nádej, viac než zvuk huslí hrajúcich v pozadí. Bola to naša posledná noc, tá noc, počas ktorej všetky sny a túžby umierajú.
Obrátil sa ku mne, bol bledý, tvár mal takmer ako vytesanú z mramoru, jeho pohľad ma priam pálil.
Pristúpil som celkom blízko k nemu a on nenápadne stisol moju ruku.
„Owen,“  vyslovil moje meno nezvyčajne tichým hlasom.
„Som rád, že som ťa našiel Jimmy...“
„Áno, ja tiež.“
Prikývol možno až príliš dychtivo.
Po chrbte mi prebehol mráz, no aj tak som sa díval na člny, na ktorých nakladanie dozeral. Vedeli sme, čo bude nasledovať, no výcvik nám velil zachovať chlad a pokračovať, pretože od nás záviselo to, či vôbec niekto prežije.
„Mal by si sa prihlásiť do jedného z nich ako navigátor... ja ťa tam pustím... veľmi rád... Poponáhľaj sa, čoskoro to budú tie posledné a potom už neviem... hlas sa mu začínal chvieť, tak som mu pevnejšie stisol ruku.
Pomohlo mu to, spamätal sa a pokúsil sa o niečo, čo by som mohol považovať za náznak úsmevu.
 „Nie, moje miesto je tu... Aj tak ťa...“  naznačil som mu, že sa od neho nemienil ani len pohnúť až do úplného konca ostanem s ním.
Predstieral som, že mu naprávam uniformu, len preto, aby som sa ho mohol ešte raz dotknúť, aby som mohol cítiť ako mu prudko bije srdce.
Chcel som mu povedať, že ho ľúbim, že to tak vždy bude, nech by sa dialo čokoľvek, bolo to tak už od akadémie a možno ešte omnoho skôr, keď som zistil, že patrím k nemu a on ku mne, ale nemohol som, lebo nás obklopovali ľudia a bolo nutné pokračovať, tak zneli jeho rozkazy a ja som nemohol urobiť nič iné, len stáť pri ňom.
A sledovať ako posledný čln mizne v diaľke.