19. 1. 2015

Obozretnosť




kardinál Richelieu, gróf Rochefourt
fandom: The Musketeers BBC

obsah:  O ochrane tajomstva.
voľný drabble :D 




„Rochefourt...“
Oslovil som ho celkom nečakane, a práve vo chvíli, keď bol zaujatý činnosťou, ktorú som mu nariadil. Pozrel na mňa. Jeho svetlé vlasy, jeho chladné oči, všetko na ňom ma práve neskutočne rozčuľovalo.
Videl som v jeho očiach svoju slabosť, svoje vlastné ambície. A zvažoval som, či pre mňa nie sú nebezpečné.
„Vaša Eminencia, je pre mňa potešením vás vidieť...“  zdvorilo ma pozdravil a pobozkal môj prsteň.
Bol mojím služobníkom, mojím špiónom, no ja som cítil, že je potrebné dostať jeho zvedavosť pod kontrolu, skôr než bude neskoro.
Nie kvôli mne, ale kvôli Trevillovi a tomu, čo nás spájalo aj napriek našim rozdielom.
„Môžem ešte stále počítať s vašou lojalitou, pán gróf...“  zaútočil som náhle a prudko, zbavený svojho zvyčajného chladu.
Lebo ma rozčuľovalo to, že som sledovaný očami, ktoré majú pracovať pre mňa.
„Nikdy by som si nedovolil vás sklamať... Viete, že som plne oddaný vašej veci a som pripravený kedykoľvek...“
Umlčal som jeho sladké reči prudkým gestom.
„Tak prečo ste stále tam, kde nemáte byť... Prečo vás mám stále pred očami pri istých príležitostiach...“ neodvažoval som sa hovoriť jasnejšie, no vedel som, že on porozumie.
„Pousilujem sa vás ubezpečiť o tom, že som presne na tom správnom mieste, aby som dbal na bezpečnosť vašej eminencie, no musím pripustiť, že váš vzťah s kapitánom Trevillom je pozoruhodný...“ zariskoval a mňa tým takmer pripravil o nervy aj o spánok. Nepovedal nič a predsa vyjadril všetko.
V tej chvíli som ho nemohol zniesť.
„Je to moja hra, môj spôsob ako ju hrať nemusí nikoho zaujímať, nezabúdajte na svoje postavenie a na to, čo všetko je v stávke...“
Ten jeho pohľad, tá temnota v ňom, snažil som sa predstierať, že ju nevidím.
Tak ako on nevidel isté veci, ktoré by mohli prenasledovať mňa.
Rochefourt pomaly prikývol.
„Vaše prianie je mi rozkazom, eminencia...  vskutku nesledoval som vás, ale jeho, on bol mojím cieľom... “ opäť zasiahol cieľ, skúšal ma a ja som mu nemohol zazlievať, že ma takto provokuje, sám som ho kedysi podnecoval k podobným výpadom, a teraz sa mi tieto staré hriechy vracali v tej najhoršej podobe.
Prísne som si ho premeral.
„Je to vec najvyššieho štátneho záujmu, predpokladám, že rozumiete, čo tým chcem povedať a nenúťte ma to opakovať, lebo by to mohlo pre vás skončiť niečím omnoho horším než stratou mojej dôvery....“
„Áno, Vaša eminencia, bude tak, ako si želáte... dávam vám svoje slovo... že vám viac nedám dôvod na to, aby ste o mne pochybovali...“
A ja som aj mienil dohliadnuť, aby svoje slovo za každých okolností dodržal.