11. 2. 2015

Keď nemôžem byť s tebou

VALENTÍNSKY BONUS


Rochefort/Treville/ (Richelieu)
Obsah: komplikovaný vzťah medzi nepriateľmi...
drabble voľný, bonusovka na valentínsky týždeň...




„Zachádzate priďaleko, Rochefort...“
Nebolo to prvý raz, čo mi to povedal a ani posledný.
Ja som zúril a bol som nebezpečný na najvyššiu možnú mieru, no on ku mne aj tak pristúpil a skúšal moju trpezlivosť.
„Ak dovolíte, o tom rozhodnem ja sám...“
Cítil som, že sa dostávam na pokraj mojich síl.
A ja som mal stále pred očami tú celu, do ktorej som bol uvrhnutý a všetky tie slová, ktoré ma systematicky ničili, kým oni boli spolu a na mňa si nikto nespomenul.
Vedel som, že by som mal odísť a nechať ho na pokoji, on mal varoval, že si nájde spôsob, ako sa mi za to odplatiť, ak sa mu niečo stane.
Až tak veľmi ho miloval?
Nikto by o ňom nepovedal, že bol vôbec niečoho takého schopný.
No možno sme to práve my, kto dokáže milovať viac než by bolo vhodné.
Možno práve preto jedna z mojich rúk takmer siahla po meči a druhá, neľútostne obrátila jeho tvár ku mne.
„Bude lepšie, ak...“ začal, no ja som zúril, nebolo možné ma utíšiť.
A chcel som ho zabiť.
Vyrval mi meč z rúk, cítil som ako dopadol na zem, ten zvuk ma takmer šokoval.
On si dovolil ma odzbrojiť?
Chcel som opäť zaútočiť, ale on... ale pamätal som si na kardinálov výraz tváre, keď ma naposledy varoval, aby som sa nedotýkal toho, čo patrí jemu.
Na vlastnej koži som pochopil, čo to znamená a nemienil som opakovať rovnakú chybu.
Niečo z jeho tieňa, akoby som práve v tejto chvíli cítil.
A jediné čo som mohol urobiť, bolo zistiť, aké by to mohlo byť...
Bozkávalo som ho, vkladal som do tých bozkov zúrivosť, ktorou som bol priam posadnutý.
Prijal to.
Ona si ma nevšímala.
Nevidela ma.
Bol som len jej priateľ.
On ma svojím spôsobom chápal.
Začínal som rozumieť tomu, čo od neho tak veľmi potreboval.
„Rochefort, spamätajte sa...“ žiadal ma, aby som nad sebou konečne získal vládu.
„Máte pravdu, tentoraz máte pravdu, ale ešte sme spolu neskončili...“  
No dovolil som mu odísť, kvôli nemu aj sebe.