26. 3. 2015

Botticelliho anjel 7. kapitola 1/3






pár: pacient/doktor
Luca/Cezare Buonarroti
18. stor.
obsah: Cezare je mladý lekár, (nemanželský syn šľachtica, kt. mu zaplatil štúdiá), žije pokojným životom v jednej z dedín patriacich k otcovmu panstvu.Počas jednej cesty do mesta nájde na ceste, mladého chlapca v bezvedomí,  jeho meno je Luca (17) a už od narodenia sa po svete potĺka sám, pracuje u krčmárky v dedine, u ktorej má podľa jej slov dlh, Doktor sa potom, ako zistí v akých podmienkach žije rozhodne mladého muža ujať a pomôcť mu... Čím však sám seba uvrhne do veľkého pokušenia, lebo chlapcova prirodzená nevinnosť a jeho mladého telo v ňom prebúdzajú dlho potláčanú vášeň...
taliansky historický slash.
 Máme tu obrázok so starším Lucom, podarilo sa mi nájsť iného chlapca.

poznámka: po mojej korektúre, korektúra pred knižný vydaním...



 Pre Lilith, ell.

                                                           
Okamžite začal zisťovať bližšie informácie týkajúce sa pobytu svojej netere.
Bolo už dosť neskoro, no urobil všetko, čo mohol, aby čo najskôr zistil všetky podrobnosti.  A požiadal svojho priateľa Antonia, aby mu s tým pomohol, keďže vedel, že práve jeho citlivý prístup by mohol veci uľahčiť.
A takisto si prial, aby prostredníctvom svojich kontaktov pozisťoval nejaké informácie o ich drahom priateľovi Alvisem.
O to príjemnejší bol návrat k jeho mladému chránencovi. No zdržal sa o niečo dlhšie, než mal v úmysle. Predpokladal, že Luca sa už odobral do postele.
Svojho mladého milenca však našiel spať na stole. S hlavou na pergamene a písmenami otlačenými na čele.
„Mrzí ma to, Luca...“ pošepol mu.
Opatrne ho vzal do náručia a preniesol do postele.
Prial si, aby mohol ostať s ním, no nebolo to možné, nebol si istý svojimi ľuďmi a nemienil svojho chlapca vystaviť nebezpečenstvu odhalenia.
Pomaly sa vrátil späť do svojej spálne. A pokúšal sa nemyslieť na nové výzvy, ktoré naňho ako na baróna Grimaniho čakali.
Musel uznať, že ocitnúť sa zrazu v živote, ktorý mal patriť jeho nevlastnému bratovi, nebolo ani zďaleka také príjemné, ako si pôvodne myslel. A jeho myseľ mu poskytla zmätené odpovede, v podobe nepokojných snov, z ktorých sa nedokázal vymaniť.
Utekal.
Snažil sa uniknúť.
No boli tu tie ruky, ktoré ho nemilosrdne sťahovali ku dnu.
Bojoval s neviditeľnými tieňmi a snažil sa uniknúť bolesti.
Poníženiu. 
Už dávno na to nemyslel.
Myslel si, že je to preč.
No vrátilo sa to práve teraz, keď by mal byť silný, keď by mal on byť tou osobou, ktorá všetko dokáže vyriešiť.
„Cezare...“
Strhol sa, keď nad sebou začul akýsi hlas.
Stiahol tú osobu pod seba, uväznil v pevnom zovretí.
„To som len ja, kričali ste...zo sna, tak som sa prišiel pozrieť...“ rýchlo vysvetľoval Luca.
Pomaly ho pustil.
Kričal?
Čo povedal?
Neprehovoril snáď o tom, čo sa vtedy stalo.
Nikto to nesmel vedieť.
Nikomu nikdy nedovolí, aby sa o tom dozvedel.
„Povedal som niečo konkrétne?“ opýtal sa mladý barón prísne.
Nebol rád, že ho videl v takomto stave. Prial si, aby túto jeho stránku nikto nepoznal.
„Nie, ničomu som nerozumel...“  pošepol mu jeho výnimočný chlapec.
„Vráť sa do postele, Luca... bol to len sen... nič viac...“
„Áno, ale...“
„Choď, Luca...“ trval Cezare na svojom.
Jeho chránenec pomaly vstal a zamieril k spojovacím dverám. Prešiel cez ne bez ďalších námietok.
No keď doktor videl ako zosmutnel a sklonil hlavu, nedokázal to nechať len tak. Nechcel, aby bol jeho chlapec smutný. Šiel za ním.
„Počkaj...“ požiadal ho, keď sa dostal až k nemu.
Luca sa k nemu pomaly obrátil.
„Prepáčte, nechcel som vás otravovať... ja len, chcel som sa ubezpečiť, že budete v poriadku...“
„Neotravuješ ma, som rád, že si prišiel, no musíme si dávať pozor, nie je to tu rovnaké ako v našom dome...“ pošepol mu doktor.
Luca prikývol. A schúlil sa do jeho objatia. Zjavne nemal záujem ho dnes pustiť späť do jeho izby aj napriek jeho námietkam a všetkým možným rizikám.
A aj on sa obával, že dnes už túto obeť nedokáže podstúpiť. Nemôže sa opäť vzdať tej možnosti. Toho sladkého a ničivého pokušenia.
Napokon ostal pri ňom. Držal ho v náručí, cítil blízkosť jeho tela a ani len nevedel, kedy presne, sa mu podarilo zaspať.