5. 1. 2016

Temná strana sily 2. kapitola 3/3








Názov: Temná strana sily
postavy: Theia_Autp postava/Anakin Skywalker_lord Vader, padawanka/majster ship, hate love relationship, angst, zmienky o Padmé/Anakin, het
obsah: „Keď mi povedali, že on bude mojím majstrom, pocítila som strach, ten zakázaný strach, o ktorom sa hovorilo, že vedie k temnej strane sily.“






 Pre Awastu a Farah.

Počkala si na ten najvýhodnejší okamih, stálo ju to veľa úsilia, kým sa k nemu dostala, ale napokon sa jej to podarilo. Bolo nutné použiť ostré lakte a istých ľudí nemilosrdne dostať z cesty, no práve teraz by ju aj tak nemohlo nič zastaviť.
 „Ahoj, Gwain, gratulujem ti k víťazstvu, mohol si mi povedať, že to budeš...“  vyčítala mu dosť roztrpčene. Namiesto toho, aby navštívil ich majstra, tak sa tu predvádza na jeho vznášadle, bez toho, aby jej vôbec povedal a prečo jej nepovedal, že bude na ňom pretekať? Musel to predsa vedieť už nejaký čas dopredu, tak z akého dôvodu s tým robil také tajnosti.
„Ahoj, Theia, prepáč ja... vysvetlím ti to... “ zamumlal dosť rozpačito.
Stále naňho hľadela tým svojím takmer až útočným spôsobom, no mala zakázané s ním bojovať, čo bolo len jeho šťastie, lebo práve teraz cítila, že by ho zrejme aj dokázala poraziť.
A jej pohľad zrejme hovoril za všetko, lebo on stále ešte zahanbene skláňal hlavu a práve teraz jej pripadal akýsi mladší, takmer ako vtedy, keď ho prichytila pri koketovaní s jediným dievčaťom ešte počas obdobia, keď bol aj on padawanom.
Práve teraz mal na tvári jeden z tých rozpačitých výrazov.
„Bol som za majstrom... ja pred istým časom som ho požiadal, aby mi požičal svoje vznášadlo... on súhlasil a ja som si ho dnes bol vyzdvihnúť... predtým som ho už párkrát prevetral, nechcel som ti to hovoriť, lebo viem, aká si na to citlivá...“
„Ako sa má?“ prerušila jeho vysvetľovanie, áno bola pravda, že to bola pre ňu citlivá téma a zrejme tu boli aj iné veci, o ktorých jej Gwain povedať nechcel, jeho tvár to prezrádzala, no ona naňho nechcela tlačiť, vedela, v akej je situácii, vedela, že sa snaží pomôcť jej odpútať sa od minulosti, no všetko to bolo ešte príliš čerstvé a ona nebola pripravená, obzvlášť preto, že na svojho nového majstra sa nemohla veľmi spoľahnúť.
No aspoň neignoroval jej otázku, čo bolo pomerne príjemnou zmenou, po tých posledných dňoch, kedy toho smela vedieť o istých veciach len veľmi málo. V jeho pohľade nachádzala pochopenie, no stále aj akúsi zvláštnu rozpačitosť, cítila sa zrazu staršia a smelšia aspoň v istom ohľade, akoby práve teraz nad ním získala prevahu.
„Nič sa nezmenilo, no už aspoň môže stáť na svojich vlastných nohách, ja... povedal som mu o tebe a o tvojom novom majstrovi, vyjadril som isté znepokojenie nad menovaním Skywalkera, povedal mi, len to, že rozhodnutie rady je nutné rešpektovať...“
Znepokojenie, tak to bolo dosť slabé slovo, celý jej svet sa otriasol v základoch, keď bolo vyslovené jeho meno, nedokázala to inak pomenovať a stále bola z toho dosť zúfalá.
„Rozumiem...“  snažila sa byť rozumná a nezhoršovať už aj tak dosť vypätú situáciu.
Teraz všetko záviselo hlavne od toho, ako sa zachová Skywalker, ak sa rozhodne ponechať ju svojmu osudu bude to mať následky a nielen pre ňu, ale aj preňho.
„A kde vôbec je? Prečo nie si s ním?“
Pokrčila plecami a snažila sa ignorovať ten pocit, ten obzvlášť nebezpečný pocit.
Čo ak hľadá spôsob ako sa jej zbaviť? Nechcel ju predsa prijať. Urobil to pod tlakom rady a teraz, keď si myslí, že ona len stráca čas s chlapcami, možno to s ňou úplne vzdal.
„Theia... si v poriadku, prepáč, ja... nechcel som, skrátka, prepáč mi... niekedy skrátka neviem, čo by som mal povedať, ja... vieš, že mi na tebe záleží a možno... raz... možno budeme...“ položil jej ruky na plecia.
„Nechaj tak... to nič... nič sa nestalo... mám len voľno nič viac, jeden deň len a len pre seba na tom predsa nič nie je...“
Stiahla jeho ruky, len málokedy riskovala dotyk, od majstra Káina áno, ale on vedel také veci kontrolovať, Gwain nie, jemu nemohla v tomto smere dôverovať. A kamarátky sa samozrejme nepočítali.
Zamiešala sa späť medzi ostatných ľudí a pomaly sa vrátila späť k Tamire, ktorá bola práve teraz sama a čakala na ňu.
„Všetko v pohode?“
„Áno, iste, len Gwain, asi si vieš predstaviť...“
 „A príde za nami?“
„Asi nie, ja... vlastne bol dosť zaneprázdnený...“
Tamira chápavo prikývla a objala ju okolo pliec.
„Tak poď asi sme ostali len my dve, nuž čo sa dá robiť... Shalla a Aurrel ani na nich dvoch sa už dnes nemôžeme spoliehať...“

***

Mala za sebou prednášky zo stratégie, z histórie rádu a podobné pomerne nudné záležitosti patriace k skupinovému vyučovaniu.
Mala za sebou týždeň vyučovania, a ten ďalší pondelok sa už tiež pomaly chýlil ku koncu. A vypočula si aj desať správ s ospravedlnením od Gwaina, no neodpovedala ani na jednu.
Skywalkerovi už ostávalo len pár dní na to, aby sa ujal svojej úlohy, už sa začínalo všeličo hovoriť a Yoda sa stále viac a viac mračil, keď bola na jeho hodinách, priam cítila ten tlak sily. Zatiaľ s ňou však ešte nehovoril a ona sa k tomu podľa možnosti radšej ani nevyjadrovala. Chodila na vyučovanie a čakala, ako sa to vyvinie.
Ani Gwain nateraz pre ňu nepredstavoval problém.
Teraz bol už aj tak na ďalšej misii s majstrom Plo a kým sa vráti, tak ona snáď zabudne na to, čo sa jej pokúsil povedať a budú opäť môcť spolu hovoriť tak, akoby sa vôbec nič nebolo stalo, akoby sa nikdy nepokúsil... A možno to ani len nechcel urobiť, možno si to len ona zle vysvetlila. Neskôr už predsa o tom nehovoril ani nič nenaznačoval v tých svojich odkazoch. A nechal jej aj prístup do vznášadla, čo vskutku ocenila, počas toho dlhého týždňa si v ňom bola prevetrať hlavu a cítila sa skvele, zabudla na všetko, okolo seba a podriadila sa tej rýchlosti, tej istote, ktorú cítila, keď urobila ďalší okruh.
Čo s týkalo Gwaina, bola už tiež rozhodnutá.
Má ho rada a vždy bude mať, je jednou z tých zakázaných väzieb, od ktorých sa veľmi ťažko bude odpútavať, no nemala v úmysle mu ponúknuť nič viac, rád to predsa zakazoval, nebolo to vhodné pripútať sa k niekomu, báť sa straty, aj keď dosiahnuť to úplne to bolo pre mnohých len ideálom, no ona sa chcela aspoň pokúsiť o to, aby bola jednou z tých, ktoré majú podobné záležitosti aspoň pod čiastočnou kontrolou, čo mu aj dávala najavo, tým svojím mlčaním.
Dá sa to do poriadku, ako hovorí Tamira, nie je to až také horúce, aby si s tým Zabrak, pre človeka by to takisto nemal byť problém.
Tým samu seba upokojovala, a čoskoro na to skutočne aj prestala myslieť, spôsobilo to, vyskočenie ďalšieho štvorčeka do jej rozvrhu. Tentoraz bol červený.
Hodina so Skywalkerom... Ešte dnes okolo piatej.
Tak sa zrejme už vrátil. A to na čo tak dlho čakala sa možno stane už dnes, možno už dnes sa rozhodne o jej osude, keďže pochybovala o tom, že má vôbec záujem ju začať učiť.