22. 1. 2016

Temná strana sily 6. kapitola 1/3








Názov: Temná strana sily
postavy: Theia_Autp postava/Anakin Skywalker_lord Vader, padawanka/majster ship, hate love relationship, angst, zmienky o Padmé/Anakin, het
obsah: „Keď mi povedali, že on bude mojím majstrom, pocítila som strach, ten zakázaný strach, o ktorom sa hovorilo, že vedie k temnej strane sily.“


 Pre Farah a Awastu.


Zaváhala.
V nej samej opäť prebiehal ten odveký vnútorný boj, ktorý mohol viesť k tomu, čoho sa všetci obávajú k zatrateniu spojenú s temnou stranou sily. Všetci tí, ktorí sa k nej obrátili boli v ich očiach akoby už mŕtvi a nikto ich viac nedokázal dostať späť.
Vplyv tej hrozby na jej vlastnú myseľ ju prinútil podriadiť sa želaniu jej majstra.
Stále ním bol, nepriala si to tak, no keďže teraz sa jej črtali aj iné možnosti, bolo nutné zachovať si chladnú hlavu a nebyť tou, ktorá teraz všetko zničí, len kvôli zranenej hrdosti.
Pristúpila bližšie k nemu, k stelesneniu strachu, ktorý v nej narastal, čoraz väčšmi.
On bol ten strach, ktorému sa však musela postaviť a nesmela viac prehrať sama zo sebou.
„Volali ste ma, majster?“ opýtala sa ho, akoby ho snáď žiadala o potvrdenie, že ju skutočne chce mať vo svojej blízkosti.
Díval sa na ňu, inak než predtým, keď ju odmietal prijať, inak než vtedy, keď naposledy tak kruto vpadol do jej mysle a odmietal odísť, surovosť jeho zovretia, akoby bola práve teraz surovosťou niekoho iného, pretože jeho pohľad bol čistý, takmer až previnilý a opäť bol mladý, opäť ho takého videla, ako toho mladého muža, ktorého sa snažila pochopiť a prijať za svojho majstra.
„Áno, Theia...“ povedal Skywalker pomaly.
Prikývla a ostala stáť medzi nimi. Ostala stáť na tom mieste, ktoré jej vybrali. Nebola viac stratená, len obozretná, pripravená na útok, ktorý bude musieť opätovať, aj keď jej ruka sa nedotkne svetelného meča.
„Ako dlho si tu?“ opýtal sa jej majster Kenobi.
„Majster, prepáčte mi, že som vás neupovedomila o svojej prítomnosti, prišla som len pred chvíľou a mrzí ma, že som...“
„To je v poriadku, som rád, že si tu, možno bude najlepšie, ak si to teraz vyjasníte tak ako Anakin vraví medzi sebou, môžem tu ostať s vami, ale vás aj nechať osamote, ak je to skutočne to, s čím budeš súhlasiť aj ty... Ak si myslíš, že bude pre vás najlepšie to, aby ste sa pozhovárali rád vám prenechám moju triedu...“
Strach sa do nej zarezával čoraz prudšie, keď počula to slovo, osamote, to by mu mala čeliť sama.
Čeliť tomu, čo by jej mohol opäť urobiť, on je predsa silnejší a nenaučil ju ako čeliť tej jeho sile, ako si na ňu zvyknúť.
Pochybovala o sebe samej, o tom či to vôbec dokáže. On ju predsa nechcel, to musí niečo znamenať.
Nechcel ju, lebo vycítil jej slabosť, vycítil, že nestojí za nič, že je len jedna z tých, ktoré...
Priala si, aby ostal, no zároveň odmietala priznať slabosť, ten boj akoby sa opäť odrážal na jej sile.
Očakávali od nej rozhodnutie. Tu a teraz. Rozhodnutie, na ktoré nebola pripravená.
Dívala sa na ich oboch, inými očami než predtým, snažila sa zistiť čo vlastne chce, čo si želá urobiť práve teraz.
A cítila ako jej sila na to odpovedala, sila, ktorú napokon našla v sebe, viedla k nemu.
Aj napriek tomu, že nerozumela tomu, prečo niečo také v nej ešte dokáže vyvolať, nebola pripravená sa toho vzdať skôr než zistí o čo ide, ich spojenie neexistovalo, aspoň nie také, aké by malo byť medzi majstrom a padawanom, no aj tak akoby sa nedokázala vzdať ani tej možnosti, že by niekedy mohlo byť vytvorené...
Práve teraz v tomto okamihu to vnímala takto. Ju samú to prekvapilo, čo všetko ešte našla pod tým strachom.
„Môžete nás nechať osamote, majster Kenobi... myslím, že to tak bude v poriadku...“
Bála sa toho, viac než čohokoľvek iného a chcela to odložiť, na tak dlho akoby to len bolo možné, ale keď tu stál pred ňou, akoby v nej samej prebúdzal niečo, čo nedokázala nazvať inak než istou mierou sympatie, nateraz potlačenou všetkým ostatným no stále prítomnou v sile, spolu so strachom, ktorý jej dosiaľ starostlivo usporiadanom živote vyvolal zmätok.
„Dobre, Theia, ak si to tak skutočne želáš, tak vás teda nechám..“ povedal, no obrátil sa ešte k svojmu bývalému padawanovi.
„A ty Anakin, nezabúdaj na to, o čom sme spolu hovorili...“
„Nič zlé sa nestane, majster, dávam vám svoje slovo, že sa o svoju padawanku dobre postarám...“ prisľúbil mu aj Skywalker, no na ňu to vôbec neurobilo dojem, aspoň nie taký aký by mala mať.
„Beriem ťa za slovo, Anakin a nech vás oboch sprevádza sila...“ pozdravil im tradičným spôsobom a aj oni sa s ním tak rozlúčili.
Theia necítila viac istotu spojenú s jeho blízkosťou, no vedela, že presne tak to musí urobiť, ak chce skutočne zvládnuť svoj strach z neho, musí mu čeliť teraz, skôr než si to rozmyslí. 
Už sa ho viac nechcela báť, chcela vedieť či dokáže byť ešte tým mladým mužom, s ktorým by si mohla rozumieť, či ten mladý muž, s ktorým sa dokázala smiať, je ešte súčasťou neho.
„Sadnime si spolu do meditačného kruhu, myslím, že záhrada je priam vhodná na rozhovor tohto druhu...“ navrhol jej Skywalker.
„Proti tomu nič nemám,“ vyhlásila Theia dosť stroho, keď opäť našla svoj hlas a čiastočne sa vymanila z tej bezmocnosti, ktorú pociťovala v súvislosti s jeho prítomnosťou. 

„Výborne, tak poď so mnou...“ zamieril k tej časti záhrady, ktorú práve teraz potrebovali, bežnú triedu nechávali za sebou.
Jej strach aspoň čiastočne ustúpil pod vplyvom tej meditačnej sily, ktorá ju obklopila, keď vstúpili spolu do záhrady, prekryla všetko ostatné, zrazu bola v bezpečí tej dobre známej esencie.
Pohybovala sa však pomaly, každý krok ju stál veľké úsilie a opäť to cítila, to ako rýchlo môže stratiť pôdu pod nohami, keď sa odváži nasledovať jeho.
Túžila po tej dôvernosti medzi majstrom a padawankou, po niečom tak známom, no o to cennejšom práve v týchto dňoch, no nevedela, či práve s ním dokáže ísť tou ťažšou cestou, jednou z tých ciest, ktoré by nemali viesť do pekla.
Zastali až keď bol v kruhu, za jeho hranicami ostalo všetko ostatné, vo vnútri bolo ticho, bola tam len sila, neoblomná a neprístupná, na hranici všetkého ticha a oni boli v nej.
Sadla si do známeho postoja tvárou k nemu a on to urobil tiež.
     „Počúvam vás, majster...“
Riskovala. Provokovala ho tým, ako jeho takzvaný titul vyslovila, neznelo to ani trochu úctivo.
„Theia...“ opäť vyslovil jej meno, no nie vyčítavo, v jeho tóne bolo niečo iné než napomenutie, skôr ako žiadosť o pochopenie, ktorej nevedela či dokáže vyhovieť.
„Keď som ťa videl tam, na tom mieste, na balkóne u senátorky, obával som sa toho najhoršieho, toho že ešte aj teba sa budú snažiť poštvať proti mne... Majster Kenobi, môj učiteľ, aj on už pochybuje, všetci pochybujú, držia ma tu, nedávajú mi žiadne dôležité úlohy, len ma pozorujú, v tej klietke, ktorá sa okolo mňa uzatvára...  Nadobudol som ten dojem, a viem, že bol nesprávny, no vtedy mi to tak nepripadalo, že ťa tam poslali, aby si zistila, či chodievam za senátorkou, aby si ma sledovala... viem, že sa pokúšajú už dlhší čas niekoho prinútiť k tomu, aby im podával o mne správy... Rada nekoná v záujme ani jedného z nás... Jediné, čo ich zaujíma, je dostať ma z rádu, chceli to aj vtedy, ešte predtým než som vôbec začal s výcvikom, povedali, že mám v sebe silu, no tvrdili, že je neskoro, odmietali ma učiť... len môj majster, ten ktorý mi pomohol a našiel ma, mi dôveroval,  no zomrel skôr než mal možnosť učiť... A teraz sa o to  pokúšajú znovu, chcú ma zdiskreditovať, zneužiť moje priateľstvo so senátorkou, na to, aby ma zdiskreditovali... to je jediné, čo ich práve teraz zaujíma... a získali si aj majstra Kenobiho, môjho priateľa, môjho učiteľa dokázali obrátiť proti mne...“ spolu s jeho vysvetleniami prichádzali aj ďalšie obrazy, ukázal jej toho viac než predtým.
Svoj život s matkou, nevedela, že bol otrok, netušila, že musel bojovať za svoju slobodu tak skoro, nevedela či by sa ona sama dokázala postaviť voči niečomu takému.
To, aký k nemu rada zaujala postoj, to všetko, mala možnosť vidieť v jeho sile, v tých zmenách, ktoré v ňom boli, odkedy prvý raz počul to odmietnutie. A rovnako ako oni odmietli jeho, aj on to urobil jej, akoby pokračoval v tom istom kruhu, ktorý by mal byť niekde ukončený.
A skutočne to nebolo prvý raz, čo počula niečo podobné, rada bola voči nemu zaujatá, aspoň tak to niektorí vnímali, iní si myslel, že neprijímajú jeho myslenie, ktoré je až príliš nespútané a priveľmi poznačené, cítila, že hovorí pravdu, v jeho sile bola len úprimnosť nič viac, delil sa s ňou o svoj život, skutočne sa snažil, aby pochopila...  
„To ma mrzí...“ vedela si predstaviť, aké to vtedy museli byť nepríjemné, keď sa to stalo s osobou, ku ktorej si už stihol vybudovať istý druh vzťahu.
„Ale ja som skutočne nemala v úmysle, nič zisťovať, bola som tam pozvaná kvôli spoločenskej udalosti... nič viac...“
„Áno, už mi to bolo vysvetlené a viem, že nič neospravedlní moje správanie, porušil som sľub, ktorý som ti dal, som ochotný urobiť všetko, čo bude nutné, aby tvoj výcvik nebol poznačený mojim zlyhaním, aj keby som sa mal postaviť pred radu a priznať, ak si to budeš priať urobím to a ponesiem všetky následky...“
Chcela to?
Keby sa jej na to spýtal bez pobytu v kruhu, zrejme by to bez váhania urobila. No ten jeho pohľad, tak stratený, akoby aj on bol na pochybách, možno hlbších než oni všetci vôbec tušili...  Nie blízko k temnej strane, neverila tomu, že jej strach by ju mohol odviesť tak ďaleko a rovnako ani jeho zlosť a podozrievavosť, aj on bol skrátka len človek, podliehal tomu všetkému, tak ako ona, aj on bojoval sám so sebou.
„Nie, majster, bude lepšie, ak z toho aj tentoraz radu vynecháme, pokiaľ to vy chcete, pokiaľ ste už pripravený mi veriť, aj ja budem veriť vám... no tentoraz chcem, aby mi na to odpovedala aj vaša sila... Ste ochotný to urobiť? Zopakovať sľub majstra... tentoraz skutočný sľub, nie niečo k čomu vás donútili, dokážete to majster? “
Natiahla ruky smerom k nemu. On ju mohol oklamať, ale dotyk jeho sily, nie.
„Áno, veľmi rád to urobím...“ vzal jej ruky do svojich, cítila jeho silu, to prijatie, ktoré potrebovala cítiť, to skutočné prijatie, ktoré ich silu spojilo, do celku, akoby sa k sebe približovala takmer sama, akoby ani len nebolo nutné o to žiadať.
„Theia Flemingová,  prijímať ťa za svoju padawanku...“ tie slová, akoby boli len základom, no jeho sila jej toho povedala viac než dosť. Jeho sila ju obklopila, spôsobom, ktorý bol prijatím, do takej hĺbky, až sa to dotkol jej samej, tej časti, ktorú nikto iný nemal možnosť vidieť.
Chcel to. Skutočne to chcel, jeho sila ju prijímala takú akou bola... bezvýhradne.
A tá jej reagovala podobne, akoby sa nemohla dočkať toho okamihu...
„Anakin Skywalker, prijímam vás za svojho majstra...“ na chvíľu privrela oči a nechala tie pocity, aby sa v nej stali odpustením, zbavila sa záťaže spojenej s hnevom naňho.
A keď sa ich ruky rozdelili, bola pripravená ísť ďalej.


predchádzajúca kapitola nasledujúca časť