2. 3. 2016

Vtedy som verila 14. kapitola 1/3







fandom: HPff
pár: Myrtla/Tom Riddle, Myrtle Elizabeth Warren.

Obsah: „Vtedy som verila, že on už viac nebude súčasťou môjho sveta. Ale on sa vrátil a nič viac nedokázalo zastaviť temnotu...“
Myrtla je v 7 ročníku a Tom sa vráti z "objaviteľskej cesty" a dostane miesto profesora OBČM...
pokračovanie Poviedky vtedy som mala ten pocit, verzie A, mimo kanón
 


 Pre Petriku a Farah.


Otvoril ten list.
Pozorovala ho s istou dávkou napätia, prislúchajúceho k tomuto úkonu. Ona už mala za sebou stretnutie s minulosťou, a teraz prišiel čas, aby to absolvoval aj on. Do istej miery zrejme významnejšie ako to, čo mala možnosť zažiť ona.
Nevedela si predstaviť, aký je to pocit, dostať list od osoby, ktorá by mala byť preňho dôležitá, no z nejakého dôvodu nebola. Od jednej z tých osôb, ktorá bola časťou neho, ktorá či už si to prial alebo nie, spôsobila to, že tu dnes mohol byť.
Do jej myšlienok sa vkradol ten zvuk. Dažďové kvapky dopadajúce na okno. Počasie sa akosi zhoršilo.
No jej to neprekážalo, mali tú svoju chatku, v ktorej im bolo dobre. Nevedela si predstaviť lepšie miesto.
Už sa nebála toho, že by jej mohol ublížiť, aspoň nie teraz v tomto rozpoložení, v ktorom sa nachádzal.
Sedeli spolu na gauči blízko krbu. Cítila teplo sálajúce z neho a Tom si opieral hlavu o jej kolená.
Bol uvoľnený, pokojný, nič nenasvedčovalo tomu, že by ho malo znepokojovať to, čo by sa mohol dozvedieť.
Pristupoval k tomu do istej miery, akoby s chladnou ľahostajnosťou.
Nechala ho čítať, na nič sa nevypytovala.
„Je to tak, ako som si myslel, no aspoň som sa dozvedel to, čo som potreboval vedieť...“ vyhlásil napokon, keď s čítaním skončil.
Vložil jej list do rúk.
Až do poslednej chvíle neverila tomu, že niečo také urobí, a predsa sa to stalo, predsa bol ochotný podeliť sa s ňou o tajomstvo tohto druhu.
„Naozaj smiem?“
„Áno, iste...“ súhlasil viac než ochotne.
Môjmu synovi,
Stále mi pripadá až neprirodzené, osloviť ťa tak, Tvoja existencia bola pre mňa súčasťou akéhosi neznámeho opojenia, ktoré som nikdy nedokázal pochopiť. Nebudem Ti písať o tvojej matke ani o tom, čo ma viedlo k tomu, aby som sa nesnažiť Ťa vyhľadať, či akokoľvek podporovať. Nech by som povedal čokoľvek, nič sa tým už nezmení.  
A aj tento list dostaneš len v prípade, že zomriem a  nebudem mať žiadnych iných mužských dedičov, no napriek všetkému verím v silu našej rodinnej tradície, ak náhodou nastal prípad, o ktorom som hovoril, budeš môcť požiadať o legitímne uznanie môjho právneho zástupcu, ktorý sa postará o všetky úkony s tým spojené, vrátane titulu a iných privilégií s tým spojeným. Disponuje všetkými potrebnými dokumentami.
S úctou
Tom Riddle.
„Je to iné než som čakala...“ povedala, keď mu vrátila ten list.
V obálke sa nachádzala aj vizitka s adresou právneho zástupcu, ktorý mal kanceláriu niekde v Londýne.
Bolo to príliš strohé, príliš neosobné, okrem toho oslovenia, ktoré prvou vetou, akoby okamžite poprel.
Nevedela, čo myslel tým opojením, mohlo to byť čokoľvek, no z tých riadkov bolo cítiť len chlad.
„Myslím, že to vystihuje to, aký môj otec zrejme bol a na čom mu skutočne záležalo...“
A pomerne rýchlo aj vyjadril postoj, ktorý mal on voči nemu.
Tom vhodil list do ohňa, no obálku s vizitkou si nechal. Nepochybne preto, že zrejme mal záujem o získanie istých výhod, ktoré mu zrejme aj právom patrili.
Sledovala ako slová jeho otca pohlcujú plamene.
„Mrzí ma to, Tom...“
„Je to v poriadku, svojím spôsobom rozumiem tomu, čo sa mi tým snažil naznačiť, aspoň na niečo bude môj otec ešte užitočný...“
Predpokladala, že mal na mysli dedičstvo, ktoré by mal získať, pokiaľ bola skutočne splnená podmienka, ktorú on sám ustanovil.  
***
Pripravovala sa na odchod.
Nadišiel ten posledný deň, prešiel tak rýchlo ani sa nenazdala a blížila sa hodina ich odchodu.
Pociťovala zvláštny smútok, spojený s opustením tohto miesta, jedného z tých príjemných a bezpečných miest, ktoré už teraz pre ňu znamenal viac, než by si vôbec predtým dokázala predstaviť.
Včerajšia noc, jedna z tých tichších a pokojnejších, prežitá v jeho náručí, zbavená trpkosti, pripravená opäť žiť.
Našla ho sedieť v kresle, už mal poskladané všetky plány, zrejme už všetko skontroloval a čakal už len na ňu.
„Si pripravená, Myrtla...“
„Áno, Tom...“