21. 4. 2016

Virtuální realita 22. časť 1/2






Sylvík & Adelaide (Merope Merzmer)
Žánr: slash
Páry: Alan Rickman / Daniel Radcliffe
Poznámka: tentoraz celá časť odo mňa…
Poznámka2: Znovu publikované na Meropesvete so súhlasom autora.
autor nadväzujúceho fan pokračovania: Merope Merzmer, ktorá sa podujala  obnoviť túto poviedku.
Poznámka: Tu pokračuje moje skromné pokračovanie, majte trpezlivosť, snáď z toho niečo bude, očakávajte však text v slovenčine, majte na pamäti, že ste boli varovaní aj ministrom mágie, pred istou dávkou cukru, trpkosladkého okúzlenia, ktoré vás možno čaká…

 

Pohádať sa.
Na jednej z tých nekonečných drobností, ktorá by možno nevyvolala hneď prudké otrasy tohoto druhu.
No v kombinácii s istým typom nálady, bola práve teraz preňho zdrojom nepříjemného napätia.
Dan mal ísť o malú chvíľu na scénu, jeho nový film, bol takpovediac, dosiaľ ešte najodvážnejší.
Aj keď názov Zbav sa svojich miláčikov, mohol vskutku evokovať všeličo, preňho to bola vzrušujúca a nová výzva.
Od scény z bozkom, počas ktorej prežíval tú povestnú nervozitu a vskutku nevedel, ako sa s ňou vysporiadať, bol zrazu mužom v sexuálnej scéne, a to č osa dialo na javisku, nebolo ani zďaleka také, jako si to predstavovali nepochybne až príliš dychtivý diváci, bola to v prvom rade drina, aby všetko vyzeralo tak, jako to má v danom okamihu prirodzene vyzerať a pritom sa skutočne nedialo nič mimoriadne, keďže na ňom spočívalo toľko očí, ktoré sa zvyčajne počas aktov tohoto druhu nenachádzajú v jeho pozornosti.
A práve teraz sa mu dosť ťažko sústreďovalo, lebo nedokázal odložiť svoj smartfón aj keby už mal k tomu pristúpiť, lebo čoskoro by sa to malo celé rozbehnúť, no on potreboval predtým ešte hovoriť s Alanom.
Vôbec po prvý raz sa tak vážne pohádali, skrátka to náhle prepuklo a ani nevedel ako dospeli k tomu, že spolu odvtedy akosi nehovorili, čo ho znepokojovalo viac než by si práve teraz dokázal pripustiť.
Al, si doma?
Poslal mu správu. Vskutku jednu z tých, nič nehovoriacich, len preto, aby sa uistil, že je všetko v poriadku, napriek tomu, ako to obaja pokašľali a čo všetko si povedali.
Žiadna odpoveď.
Trochu ho kvôli tomu pichlo v žalúdku, nechcelo to takto, nechcel, aby to ticho medzi nimi přetrvávalo aj naďalej.
Zhlboka sa nadýchol, preložil si mobil do druhej ruky…
„Zlatko, ale to by si mal už odložiť, čoskoro začíname…“ povedala mu jedna z asistentiek, akási Silvia.
„Áno, iste, hneď len, toto musím dokončiť…“ opäť ho stisol v ruke.
Al, doma sa pozhovárame, však? Budem sa snažiť prísť čo najskôr…
Žiadna odpoveď.
Rukou si prešiel po čele. Nuž musel uznať, že on sám to trochu prehnal, no jeho priateľ nad ním tentoraz nijako nezaostával.
Akoby sa snáď prejavil práve teraz Snape, so všetkým, čo k nemu patrí a obzvlášť tvrdohlavá podoba Harryho.
Už sa to chystal vzdať, keď sa ozvalo to dobre známe pípnutie novej správy.
Áno, pozhovárame sa. Nemusíš si robiť starosti, všetko je v poriadku.
Ďakujem, Al.
Niet, začo Danny.
Danny. Opäť ho nazval Dannym. To vyzeralo sľubne. Usmial sa. Predpokladal, že bude príjemné sa s ním zmieriť.
***
Nehneval sa naňho. Nie naozaj, len nevedel, čo by mal povedať. Netušil, že niekedy bude skutočne žiarliť, nie kvôli filmovej úlohe, nie kvôli tomu, že by mal. Našiel si len kvôli tomu zámienku na to, aby naňho vystúpil takýmto spôsobom.
On sám tomu vôbec nerozumel, boli predsa herci, on nemal nič proti tomu, aby Dan hral v projektoch, ktoré…
Nikdy predtím by mu nenapadlo, že práve na tento bude žiarliť, že to bude práve on, kto si nájde zámienku na to, aby vyvolal medzi nimi konflikt.
Nechcel byť tou osobou, ktorá ho bude obmedzovať takýmto spôsobom. Jeho podráždenosť však bola silnejšia než očakával.
Uvedomoval si to aj teraz, keď mal za sebou tú schôdzku, týkajúcu sa ďalších interview, ktoré by mal absolvovať a týkali sa práve Kráľovej zahradníčky, jeho posledného filmu. No sústrediť sa na to nebolo možné, preto ju radšej presunul.
Nedokázal myslieť na nič iné, len na to, čo by mal Danovi povedať a ako mu vysvetliť tento svoj nečakaný útok, na jeho osobné hranice.
To ticho medzi nimi však bolo mučivé, neprirodzené, priveľmi dramatické na to, aby bolo vhodné ho predlžovať.
No nechcel to priznať, nechcel pripustiť to, že ho znepokojuje táto jeho nová úloha. Nepovedal o tom ani slovo, nie priamo.
***
„Mrzí ma…“ začali obaja.
Alan sa aspoň čiastočne uvoľnil a aj na Danovi bolo vidieť, že ho to pobavilo.
Položil ruku na jeho plece, len tak, mimovoľne vykonal tento pohyb, ktorý sa na druhej strane stretol s príjemnou odozvou.
Dan pokračoval.
„Mrzí ma, že som na teba tak vybehol, nemal som to v úmysle, ale ty na mňa dokážeš tak pôsobiť, veď to poznáš, keď sa to rozbehne, ťažko je to zastaviť… prepáč mi to…“
„To mňa veľmi mrzí, čo som ti povedal, Danny, mal som sa viac kontrolovať, no ja… musím pripustiť, že…“
Zmĺkol, bolo tak ťažké to vysloviť, pripadal si absolútne neprofesionálny, no už mal dostatočné skúsenosti, aby vedel, ako sa podobné záležitosti môžu skončiť a aj to, že ho len tak neopustia všetky tie predstavy, ak si to teraz spolu nevyjasnia.
„Musím priznať, že žiarlim… tá tvoja nová úloha… akosi to na mňa zapôsobilo viac než som čakal…“
„Rozumiem…“ vyhlásil Dan vážne. A zatváril sa vskutku aspoň čiastočne potešene.
„Takže ty na mňa žiarliš?“
„Tak by som to nenazval, no musím vyjadriť isté znepokojenie nad tým…“ rozumovo to všetko chápal a bolo to vôbec po prvý raz čo čelil podobnému zmätku.
„Ty sa nemusíš ničoho obávať, no je to roztomilé, veľmi roztomilé, pán profesor…“
Alan sa stále ešte trochu mračil, vytiahnuť práve teraz záležitosť s profesorom nebolo veľmi férové.
„Takže ma chceš len pre seba…“
„Opäť by som to nenazval presne tak, ako… ja. Danny, nechcem ťa obmedzovať a chcem aby si vedel, že aj napriek mojim pocitom ťa budem podporovať v tvojej kariére aj keď ani ja sám neviem, prečo práve teraz…A v žiadnom prípade nechcem, aby si bral do úvahy, moje…“
„Budem ich brať do úvahy, tak dlho kým budú existovať, no ja ťa už presvedčím, že moja pozornosť sa sústredí výlučne na istého teraz už aj žiarlivého profesora…“ Dan musel uznať, že práve teraz  je ich vzťah touto možnosťou okorenený, no priveľa korenia by mohlo byť na škodu a on bol pripravený postarať sa o to, aby množstvo ostalo aj naďalej primerané.

pokračovanie nabudúce

predchádzajúca časť nasledujúca časť