18. 1. 2016

Temná strana sily 5. kapitola 2/3







Názov: Temná strana sily
postavy: Theia_Autp postava/Anakin Skywalker_lord Vader, padawanka/majster ship, hate love relationship, angst, zmienky o Padmé/Anakin, het
obsah: „Keď mi povedali, že on bude mojím majstrom, pocítila som strach, ten zakázaný strach, o ktorom sa hovorilo, že vedie k temnej strane sily.“





Pre Farah a Awastu. 


***
„Chceli ste ma vidieť, majster, Kenobi?“ opýtala sa Theia člena rady, ktorý si ju dal zavolať.
Práve teraz ho skôr chcela považovať za jedného z tých majstrov, ktorý v nej sedia, než za Skywalkerovho priateľa a učiteľa.
Ich stretnutie bolo takpovediac neformálne, konalo sa v Esterinej záhrade, čo bola jedna z meditačných záhrad, využívaných počas oddychového času, bolo to jedno z tých príjemných miest, ako stvorených na stav meditácie, práve teraz však bolo toto miesto prázdne, nepochybne na jeho žiadosť.
„Áno, Theia, poslal som po teba, aby sme sa pozhovárali o Anakinovi...“
Sila sa zmenila, keď to vyslovil.
Anakin.
To bolo jeho meno, to meno, na ktoré si nezvykne, a potom čo sa stalo už o to nemá ani záujem.
Pre ňu to nie je Anakin, ale len Skywalker, o ktorom sa toho veľa zlého hovorí a väčšina z toho je zrejme pravda.
„Nemám vám čo povedať, majster Kenobi... Nemyslím si, že som sa dopustila niečoho neprimeraného, keď som prijala pozvanie senátorky, ktorá si ma vybrala za svoju asistentku... Nie som si vedomá toho, že by som sa niečím previnila voči svojmu majstrovi...“ predpokladala, že už pozná všetky podrobnosti, no aj tak mu to chcela ešte raz vysvetliť, pre prípad, že by snáď Skywalker naznačil niečo, čo by mohlo spôsobiť, že by generál Kenobi v nej stratil dôveru.
„Áno, viem, že si sa ničím neprevinila, Theia, nepozval som si ťa sem, lebo o tebe pochybujem, len by som chcel, aby sme sa prešli a pozhovárali, skôr len tak medzi nami, bez nejakých oficiálnych dôsledkov... Prejdeme sa...“
Prikývla a nasledovala ho po jednej z tých ciest z bielych kamienkov, spokojná s tým, že jej verí, že v jeho pohľade nenachádza nič z tej hrozby, ktorú videla v jeho očiach, z tej temnoty, ktorá bola takmer, ako temná strana sily, tak si ju ona predstavovala a možno to bol len dôsledok toho, že teraz bola proti nemu zaujatá a vôbec sa tomu nebránila.
No zároveň sa nevedela ubrániť tej otázke, ktorá by mohla byť považovaná až za drzosť z jej strany.
„On vás za mnou poslal?“
Nemal snáď ani dosť odvahy na to, aby prišiel sám.
„Povedzme, že na istý čas som mu zakázal kontakt s tebou... Zatiaľ to bude len medzi nami, bez zásahu rady... Považujem za vhodné vás oboch usmerniť, keďže je viac než zjavné, že zásah z mojej strany je potrebný, povedal by som, že až nevyhnutný... Pokiaľ sa však ukáže, že to medzi vami nebude fungovať tak ako má aj naďalej, budem nútený o tom upovedomiť radu a zvoliť omnoho radikálnejší postup... No potrebujem aj tvoj súhlas na to, aby sme sa zatiaľ neunáhlili a pokúsili sa situáciu vyriešiť čo najlepšie pre obe strany...“ neodpovedal jej priamo a ponechal na jej uváženie, čo si bude myslieť o tej jeho odpovedi.
„Ja chcela by som vedieť, ako ste sa to vlastne dozvedeli, on za vami prišiel a...“
„Povedzme, že istá osoba vyjadrila znepokojenie nad jeho správaním a požiadala ma, aby som to zatiaľ riešil tým pre nás príjemnejším spôsobom... keďže je viac než zjavné, že v opačnom prípade by sme sa mohli neskôr dočkať omnoho najpríjemnejších dôsledkov...“
Istá osoba. Bolo viac než očividné, koho má na mysli. Nepochybne si aj senátorka všimla, že s ním nie je niečo v poriadku, možno keď sa o tom pozhovárali, aj ona vytušila, že sa zrazu uberá zlým smerom a pokúšala sa mu týmto spôsobom pomôcť.
Hovorilo sa o tom, že rada mu nedôveruje, že má v nej viac odporcov než priateľov.
„Môžem hovoriť otvorene, generál Kenobi?“
„Áno, Theia, pokojne môžeš...“
„Senátorka Amidala vás požiadala o túto službu? To jej záleží na tom, aby sa generál Skywalker nedostal do konfliktu s radou?“
Neodpovedal. V jeho pohľade bola zrazu tá prísnosť majstra, no zároveň aj niečo ako ubezpečenie, že aj ona môže šliapnuť na nebezpečnú pôdu ak si nedá pozor.
„Senátorka Amidala, vďačí generálovi Skywalkerovi za svoj život, povedzme, že z jej strany je to dostatočný dôvod na to, aby jej záležalo na Anakinovom osude... Nehľadaj v tom nič iné, než spojenie medzi dobrými priateľmi, ktorí sa poznajú od detstva, predpokladám, že vieš veľa o podobných záležitostiach...“
Theia toho vskutku o tom vedela viac než dosť, ona a Gwain, vedela si predstaviť aké to bolo, no s Gwainom to nikdy nebolo také, aj keď ich mnohí podozrievali a jej predchádzajúci majster, ich vzájomná náklonnosť nikdy neprešla do toho druhu lásky, ktorý by mohol byť radou odsúdený...
A pomôcť Skywalkerovi?
Theia nevedela či niečo také vôbec chce urobiť. Keby to len nebolo také... Keby nemusela...
Očakávala, že toho snáď urobí viac vzhľadom na to, ako sa jeho bývalý padawan prestal ovládať. Chcela mu to povedať, o tom, čo videla v jeho očiach, no bolo to len nepodložené a vedela, akoby to teraz vyzeralo, akoby sa mu chcela pomstiť za niečo, čo jej urobil a pomsta, tiež viedla len do lákavého náručia temnej strany.
 „S ním som sa už dostatočne pozhováral a dúfam, že tentoraz moje slová bude brať vážne, pretože nabudúce sa s ním nebudem zhovárať, ako jeho učiteľ, ale ako člen rady... A teba by som chcel požiadať, aby si prijala pozvanie senátorky, aby si dokončila predmet, ktorý ti predtým robil problémy, Anakin ti už v tomto zmysle nebude robiť žiadne problémy... Môžem počítať s tvojou podporou? Viem, že Anakin je zložitá osobnosť, no môže ťa toho naučiť viac než čakáš, môže to byť pre teba veľmi cenná skúsenosť spolupracovať s osobu, ktorá disponuje tým druhom sily ako on, nech je už akýkoľvek, môže ti toho dať viac než väčšina z nás, možno to teraz ak nevyzerá, ale ja viem, že on to dokáže, si s nami čo sa týka tejto záležitosti?...“
„Musím si to premyslieť...“ vyhlásila Theia pomerne odmerane, aj keď vedela, že tým opäť prekračuje svoje zvyčajné hranice.
„Tvoju odpoveď očakávam najneskôr po ukončení tvojich reprezentačných povinností... Dovtedy o všetkom dobre porozmýšľaj...  Dnes a zajtra sa ja osobne bez ohľadu na tvoju odpoveď postarám o tvoj výcvik, aby si nezanedbávala to, čo je pre teba ako padawanku najdôležitejšie.“
„Ďakujem, majster...“